اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حضور بیش از 3 میلیون زائر عزادار در مشهد

دیار آفتاب سیاه‌پوش عزای شمس‌الشموس / پیوند عرشیان و فرشیان در عزای رضا(ع)

در سالروز شهادت هشتمین امام رئوف شیعیان علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شهر مشهد سراسر سیاه‌پوش شد.

دیار آفتاب سیاه‌پوش عزای شمس‌الشموس / پیوند عرشیان و فرشیان در عزای رضا(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، در سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت، امام علی‌بن‌موسی‌الرضا(ع) شهر مشهد غرق در ناله و اندوه است.

عاشقان و دوست‌داران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام طی دیشب و امروز به هر نحو خود را به مشهد رسانده تا با اقامه عزا برای این امام رئوف، عرض تسلیت به ساحت مقدس امام زمان(عج) داشته و از خوان لطف و کرم این اقیانوس معنویت، توشه برگیرند.

دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی از 4 محور اصلی منتهی به حرم رضوی، نوحه‌کنان خود را به مضجع شریف رضوی رسانده و همنوا با سایر زائران و مجاوران به اقامه عزا می‌پردازند.

چهارراه شهدا، میدان بیت‌المقدس، میدان شهید گمنام و میدان شهدای مسجد گوهرشاد(پنجراه) مملو از جمعیتی است که در شب و روز شهادت این امام همام برای عرض تسلیت و تعزیت و شرکت در برنامه‌های فرهنگی و معنوی خود را به حرم رسانده‌اند.

هیئات و دسته‌های عزادار بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و طبق زمان‌بندی مشخص به حرم مشرف شده و به اقامه عزا و برپایی مراسم نوحه‌خوانی و سینه‌زنی می‌پردازند.

وجه مشترک تمام عاشقان و دلسوختگان امروز در مشهد، «اشک و غم‌ناله یا رضا» است.

بنابراین گزارش، تا روز گذشته طبق آخرین اخبار بیش از 2 میلیون و 700 هزار زائر وارد مشهد شده و این رقم تا پایان امروز به 3 میلیون نفر نیز خواهد رسید.

قریب 80 هزار زائر پیاده و بیش از 4 هزار هیئت مذهبی تاکنون وارد مشهد شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اسکان و ساماندهی شده‌اند.

نماز ظهر و عصر امروز در صحن‌ها و رواق‌های حرم رضوی با حضور خیل عاشقان و عزاداران برپا می‌شود.

مراسم خطبه‌خوانی شب شهادت امام رضا (ع) نیز شب گذشته در حرم رضوی با حضور تولیت آستان قدس رضوی، امام جمعه مشهد، استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی و خیل کثیری از خدام بارگاه رضوی برگزار شد.

انتهای پیام/2202/ج40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول