اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قطعی گاز موجب سرمازدگی گلخانه‌های سیرجان شد

مجتمع‌های گلخانه‌ای سیرجان به علت برودت شدید هوا و قطعی گاز نابود شدند.

قطعی گاز موجب سرمازدگی گلخانه‌های سیرجان شد

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، مجتمع‌های گلخانه‌ای سیرجان به علت برودت شدید هوا و قطعی گاز دچار آسیب جدی شدند.

صاحبان این گلخانه‌ها که از فارغ‌التحصیلان رشته کشاورزی هستند و توانسته بودند با استفاده از تسهیلات بانکی در پرورش خیار گلخانه‌ای اقدام کنند با ابراز نگرانی از عملکرد مسئولان شرکت گاز علت این خسارات را قطعی گاز و عدم توجه این شرکت در وصل گاز عنوان کردند.

فاطمه ارجمند یکی از گلخانه‌داران سیرجان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: با زحمت زیاد موفق شدیم از طریق تسهیلات بانکی به کشت گلخانه‌ای روی آوریم و امروز به علت قطعی گاز که در ایستگاه این گلخانه به وجود آمده است به کلی محصول خود را از دست دادیم. 

رضا افاضاتی یکی دیگر از گلخانه‌داران سیرجان عنوان کرد: من به عنوان یک جوان فارغ‌التحصیل اقدام به اشتغال‌زایی کردم و توانستم کار خود را به نتیجه برسانم و امروز شاهد زیان جبران‌ناپذیر به علت عدم آمادگی و پاسخگویی مسئولان گاز هستم.

مهدی ارجمند‌ گفت‌: ما چگونه قسط‌ های وام خود را بدهیم، یک راهکاری را به ما نشان بدهید، ‌امروز شاهد نابودی زحمت کشیده خود هستیم.

خسارت 480 میلیارد ریالی به کارآفرینان بخش گلخانه‌ای سیرجان

احمد مسعودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیرجان اظهار داشت: برودت شدید هوا به ویژه شب گذشته به دلیل نقص فنی گاز این مجتمع‌های گلخانه‌ای‌، بیش از 480 میلیارد ریال به کارآفرینان بخش گلخانه‌ای خسارت زده است.

وی ابراز داشت: مقصر اصلی شرکت گاز سیرجان به علت تماس‌های مکرر و عدم توجه بر اعزام ماموران برای رفع نقض از ایستگاه خاص مجتمع گلخانه‌ای است.

مسعودی عنوان کرد: بیش از 70 هزار متر مربع از گلخانه‌های سیرجان از 30 تا 100 درصد خسارت دیده و نابود شدند.

جهان نجاتی رئیس حوزه بانک کشاورزی استان کرمان نیز اظهار داشت: قسط‌های بانکی خسارت دیده‌ها را یک سال به تأخیر می‌اندازیم و سررسید قسط آخر را از هم‌اکنون می‌دهیم و در صورت نیاز وام مورد نیاز را در اختیار آنها می‌گذاریم. 

وی بر بیمه محصولات کشاورزی برای اینگونه حوادث تاکید کرد. 

انتهای پیام/80015/ک30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول