اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه 25 کربلا:

10 درصد یادواره‌های کشور در مازندران برگزار می‌شود

فرمانده سپاه 25 کربلا با اشاره به اینکه سالانه 1200 یادواره شهدا در مازندران برگزار می‌شود، گفت: 10 درصد یادواره‌های کشور را تشکیل می‌دهد.

10 درصد یادواره‌های کشور در مازندران برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بابل، سردار محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در گرد‌همایی بزرگ بسیجیان استان مازندران در راستای برگزاری کنگره 10 هزار و 400 شهید مازندران در مصلای جمعه بابل اظهار داشت: مازندران سرزمین هنر و شکوه مردانی است که در لشگرهای 25 کربلا، تیپ 75 ظفر، 58 مالک اشتر، لشگر 30 پیاده گرگان، سنگرسازان بی‌سنگر جهاد سازندگی خدمت کرده‌اند.

وی به شکل‌گیری قرارگاه حضرت ابوالفضل (ع) اشاره و تصریح کرد: این قرارگاه برای مبارزه با منافقان و گروهک‌های کوردل تشکیل و فصلی ماندگار در تاریخ استان شکل گرفت.

شاهچراغی با اشاره به رشادت‌های مازندرانی‌ها در حماسه‌های مختلف از جمله حادثه ششم بهمن آمل بیان داشت: شهادت ده‌ها تن از مردم این دیار به ویژه شهیده طاهره هاشمی نوجوان 14 ساله که به عنوان شهیده شاخص معرفی شده است، یادآور حماسه آفرینی‌های مردم این دیار است.

وی به حمایت‌های همه جانبه آیت‌الله روحانی نماینده فقید رهبری از رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس اشاره و تصریح کرد: روحانیت با تقدیم 380 شهید، دانشجویان با 200 شهید، دانش‌آموزان با دو هزار شهید، ارتش 2700، ناجا 500، پشتیبانی جنگ 300، سپاه با 200 شهید نقش ارزنده‌ای در دوران دفاع مقدس ایفا کردند.

فرمانده سپاه کربلای مازندران اذعان داشت : مازندران 37 هزار جانباز و دو هزار و 500 آزاده تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به تقدیم 10 هزار و 400 کبوتر خونین بال در دوران دفاع مقدس اذعان داشت: 12 سال نسبت به برگزاری یادواره شهدا در مازندران اقدام شده است که سالانه یک هزار و 200 یادواره شهدا در مازندران برگزار می‌شود.

شاهچراغی بیان داشت: مازندران 10 درصد برگزاری یادواره‌های کشور را به خود اختصاص داده است.

وی به تهیه و چاپ 150 کتاب و نشریه، راه‌اندازی پرتال جامع شهدای استان که در کشور بی‌نظیر بود، اشاره کرد و بیان داشت: آموزش روایتگری و بیان دلاورمردی‌ها برای یک هزار و 500 راوی، تهیه هشت هزار دقیقه برنامه، تولید تله فیلم بر مبنای نقش مازندران در دفاع مقدس از جمله اقدامات سپاه 25 کربلای مازندران برشمرد.

این مسئول در پایان گفت: مستندات جمع‌آوری شده در 22 بهمن از شبکه سراسری سیما پخش می‌شود. 

انتهای پیام/86009/ع30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول