اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان:

موقوفات بهارستان و اصفهانک به زودی اعلام می‌شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود که چه قسمت‌هایی از بهارستان و اصفهانک موقوفه هستند.

موقوفات بهارستان و اصفهانک به زودی اعلام می‌شود

حجت‌الاسلام رضا صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در سال آتی دو محور برای اوقاف در نظر گرفته شده است.

وی  به این دو محور اشاره کرد و تصریح کرد: تحول اقتصادی در موقوفات و دیگری تحول نیروی انسانی در سازمان اوقاف دو محور سال 93 است که بر اساس این دو محور از کارشناسان خبره استفاده می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، در ادامه صحبت‌های خود به مسئله شهر بهارستان اشاره کرد و گفت: شهر بهارستان در وقفنامه محمد بهادرخان ثبت و در این وقفنامه آمده است و امروز کارشناسان اداره ثبت در حال تعیین محدوده وقفی محمد بهادرخان هستند و در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود که چه قسمت‌هایی از بهارستان و اصفهانک موقوفه هستند.

وی افزود: منطقه حصه نیز وقف است حتی در وقفنامه آن از قنوات نیز نامبرده شده و قنات‌ها وقف شده‌اند، اما با توجه به اینکه مردم این منطقه محروم هستند سازمان اوقاف کل کشور این منطقه را مجزا کرده است و ساکنان آن سالانه مبلغ ناچیزی به اداره کل اوقاف در قالب پول ملک و یا مال‌الاجاره به اداره کل اوقاف پرداخت می‌کنند، اما شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و ارگان‌های دیگر باید پرداخت‌های خود را طبق روال انجام دهند.

صادقی گفت: اداره کل اوقاف با تمام ارگان‌ها تعامل خواهد کرد و با تعامل برای احیای موقوفات قدم بر خواهد داشت و قرار است بین ارگان‌هایی که با اوقاف در تعارض هستند یک کمیته تشکیل شود و در قالب آن کمیته مشکلات بر طرف شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، افزود: وقف ویرانگر نیست بلکه موجب پیشرفت جامعه می‌شود و امیدواریم به جایی برسد که مردم و مسئولان این اتفاق شرعی را به خوبی درک کنند.

انتهای پیام/63001/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول