اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت:

سران فتنه باید جوابگوی اعمال و رفتار خود باشند

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت گفت: سران فتنه باید در قبال اعمال و رفتاری که در سال 88 انجام داده‌اند پاسخگو باشند.

سران فتنه باید جوابگوی اعمال و رفتار خود باشند

محمد فندرسکی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: حضرت علی (ع) در خطبه 50 نهج البلاغه فرموده‌اند که ابتدای بروز آشوب‌ها و فتنه‌ها هوا‌ها است که مورد تبعیت قرار می‌گیرند و احکامی است که بدعت گذاشته می‌شوند، در این فتنه‌ها با کتاب خدا مخالفت می‌شود و مردانی از مردان دیگر بر مبنایی غیر از دین خدا تبعیت می‌کنند.

وی افزود: حضرت علی (ع) در این این خطبه به تبیین مراحل پیدایش و توسعه فتنه‌ها اشاره می‌کنند که عامل اصلی فتنه‌ها را عوامل خارجی نمی‌دانند بلکه بیان می‌کنند این هوای نفسانی انسان هاست که فتنه را می‌سازد و به دنبال آن توسعه فتنه را، با گذر از مبانی و اصول می‌داند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت تاکید کرد: در فتنه افراد ابتدا در پایبندی به دین شکست می‌خورند بعد به انکار و مخالفت با اصول دینی می‌پردازند و کار خود را توجیه و به بیان قرائت‌های جدید از دین می‌پردازند تا ضعف‌های نفسانی خود را در پشت کوهی از بدعت توجیه کنند.

این مسئول اضافه کرد: به تدریج فتنه به مرحله توسعه یافته‌تر خود می‌رسد و فتنه‌گران شروع با مخالفت صریح و بی‌پرده با محکم‌ترین مبانی دینی مانند قرآن صامت و ناطق می‌کنند.

به گفته فندرسکی، در ‌‌نهایت کسانی که فتنه را دنبال می‌کنند به مسیری غیر از مسیر خدا و صراط مستقیم خواهند رفت که به یقین مسیر طاغوت است، حال چه به اسم دموکراسی باشد چه به اسم آزادی و مطمئناً مسیری که طی می‌کنند زیر یوغ شیاطین انس و جن رفتن خواهد بود.

وی عنوان کرد: گاهی دایره هوای نفس محدود‌تر و خسارات آن نیز کمتر خواهد بود، اما بعضی خسارت‌ها آن قدر عظیم است که افراد درون فتنه در مقابل خدا قرار می‌گیرند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعت نفت تصریح کرد: فتنه گران در سال 88 بد‌ترین خسارات را به نظام اسلامی وارد کردند، خساراتی که باید در قبال آن، هم در دادگاه عدل الهی و هم در این دنیای مادی پاسخگو باشند.

این مسئول با بیان اینکه حصر به عنوان یک اقدام پیشگیرانه محسوب می‌شود نه مجازات خاطرنشان کرد: امیدواریم رئیس جمهور محترم، پیام حماسه 9 دی را درک کرده، به عنوان یک حقوقدان به رسالت خویش عمل کرده و اجازه ندهد قانون گریزان فتنه گر خود را در قید و مشمول مواد قانونی ندانند.

انتهای پیام/72010/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول