اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته وقف

نمایشگاه بزرگ وقف در یزد گشایش یافت

همزمان با آغاز هفته وقف، نمایشگاه بزرگ وقف در یزد با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد و جمعی از مسئولان گشایش یافت.

نمایشگاه بزرگ وقف در یزد گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، نمایشگاه بزرگ هفته وقف استان یزد با حضور جمعی از مسئولان استانی و با حضور امام جمعه یزد در امامزاده سید جعفر محمد (ع) یزد گشایش یافت.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد در مراسم افتتاح این نمایشگاه با اشاره به نقش و جایگاه وقف در دین مبین اسلام و حتی سایر ادیان الهی اظهار داشت: در دین مبین اسلام و معارف الهی وقف دارای جایگاه ارزشمندی است که باید از آن پاسداری کرد.

آیت‌الله محمدرضا ناصری بیان کرد: نیت خیر واقفین خیر اندیش باید در جامعه ترویج شود تا دیگران هم به آن گرایش پیدا کنند.

امام جمعه یزد، وظیفه مسئولان و متولیان امر وقف را سنگین برشمرد و یادآور شد: حفظ و پاسداشت میراث گران بهای وقف و احیای موقوفات رسالتی سنگین برای مسئولان به ویژه در ادارات اوقاف و امور خیریه است.

وی، تبلیغ برکات و ثمرات وقف را موجب ماندگاری اعمال خیر دانست و تاکید کرد: نیاز های روز جامعه برای واقفان و خیران باید تبیین شود تا وقف‌های جدید بتواند از کار و مشکلات مردم گره‌گشایی کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت‌های اداره اوقاف اظهار داشت: در سال جدید 20 وقف جدید در استان یزد انجام شده و امیدواریم در هفته وقف امسال نیز با همراهی و همکاری رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی، بتوانیم چند وقف جدید در استان داشته باشیم.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل همچنین عنوان کرد: امسال در حوزه عمرانی بقاع متبرکه استان یزد، بالغ بر 11 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی،‌ تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و تلاش در راستای تربیت حافظان قرآن کریم را نیز از اولویت‌های برنامه‌های فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد برشمرد.

به گزارش فارس، نمایشگاه بزرگ هفته وقف شامل غرفه‌های فرصت‌های سرمایه‌گذاری در موقوفات، اجرای نیات واقفان، کودک و نوجوان، غرفه چند رسانه‌ای و نشست‌های تخصصی، غرفه امامزادگان و فعالیت‌های فرهنگی است.

این نمایشگاه تا پایان هفته وقف، از ساعت 16 پذیرای علاقمندان است.

از 9 تا 15 دی‌ماه، هفته وقف تعیین و نامگذاری شده است.

انتهای پیام/2464/ک30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول