اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دیدار سرکنسول ایران در ارزوم ترکیه تاکید شد

ضرورت شناساندن مزیت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی

در دیدار سرکنسول ایران در ارزوم ترکیه با مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان غربی بر ضرورت شناساندن مزیت‌های موجود و مستعد سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی تاکید شد.

ضرورت شناساندن مزیت‌های سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه غلامرضا قلیچ‌خان سرکنسول ایران در ارزوم ترکیه عصر امروز به همراه محمد ابراهیمی سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه ایران در ارومیه، با حضور در دفتر حسین دبیری مدیرکل امور اقتصادی و دارائی آذربایجان غربی و نائب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان، با وی دیدار و در خصوص راهکارهای تقویت و گسترش روابط و مناسبات اقتصادی و سرمایه‌گذاری بین آذربایجان غربی و ترکیه با وی گفت‌و‌گو کردند.

در این دیدار دبیری در سخنانی از آمادگی مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی برای افزایش سطح روابط دو جانبه در حوزه‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی به ویژه سرمایه‌گذاران ترک خبر داد و افزود: ایران و ترکیه دو کشور گره خورده در تاریخ روابط فرهنگی، تجاری، اقتصادی و گردشگری به شمار می‌روند و از گذشته‌های دور وجود روابط مستحکم فرهنگی و سیاسی موید این موضوع است.

وی ظرفیت توانمندی‌ها و ظرفیت‌های کشاورزی، اقتصادی، زیرساختی، گردشگری، توریسم و معدنی استان آذربایجان غربی و مشوق‌های قانون جذب سرمایه‌گذاری خارجی را برای سرمایه‌گذاری خارجی مستعد و چشمگیر دانست و خواستار همکاری و مساعدت کنسولگری ایران در ارزوم برای شناساندن این فرصت‌ها برای استان‌های شرق ترکیه شد.

دبیری از برنامه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری برای ایجاد تعامل بین فعالان اقتصادی استان و سرمایه‌گذاران ترک خبر داد و گفت: برای این منظور در فرصت‌ها و مناسبت‌های مختلف سعی می‌شود که هیئت‌های اقتصادی بخش خصوصی آذربایجان غربی و ترکیه بیش از گذشته با همدیگر تعامل و ارتباط داشته و زمینه برای بهبود مبادلات اقتصادی و مالی بین آنها مهیا شود.

نایب رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی با اشاره به مشارکت سرمایه‌گذاران خارجی در 11 طرح سرمایه‌گذاری آذربایجان غربی، روند سرمایه‌گذاری خارجی در استان را صعودی دانست و ابراز امیدواری کرد که این روند در ماه‌های آینده رشد بهتری داشته باشد.

قلیچ‌خان سرکنسول ایران در ارزوم نیز در این دیدار ابراز امیدواری کرد در دوره­ جدید، زمینه‌های همکاری و تبادلات اقتصادی و مالی آذربایجان غربی و ارزوم بیش از گذشته تقویت و افزایش یابد.

گفتنی است در این دیدار در رابطه با برگزاری همایش‌های منطقه‌ای سرمایه‌گذاری در داخل و خارج از کشور و نحوه شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران ترک به استان آذربایجان غربی بحث و تبادل نظر بین طرفین صورت پذیرفت.

انتهای پیام/61001/ک30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول