اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور استاندار البرز

ضریح مطهر امامزاده حسن (ع) غبارروبی شد

با حضور استاندار البرز صبح امروز طی مراسمی معنوی ضریح مطهر امامزاده حسن (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) غبارروبی شد.

ضریح مطهر امامزاده حسن (ع) غبارروبی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، سیدطاهر طاهری صبح امروز ضمن حضور در ضریح مطهر امامزاده حسن (ع) با عطر و گلاب مزار ایشان را غبارروبی کرد.

وی افزود: با توجه به اینکه آستان مقدس امامزاده حسن (ع) در مرکز شهر واقع شده است و روزانه زائران بسیاری را در خود جای می‌دهد لازم است تا امکانات و اقدامات موثری به منظور پذیرایی از زائران انجام شود.

این مسئول با بیان اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان البرز طرح توسعه این مکان را در دستور کار دارد، اظهار کرد: احداث سالن‌ و اجرای برنامه‌های موثر به منظور ارائه خدمات به زائران در دستور کار قرار گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی می‌تواند گامی مهم در جهت توسعه و ترویج فرهنگ غنی اسلامی باشد، افزود: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره‌کل توسعه برنامه‌های فرهنگی است.

طاهری در ادامه سخنان خود بر تهیه و تدوین طرح جامع ساماندهی بقاع متبرکه در این استان تأکید کرد و گفت: در این راستا استانداری البرز نیز آمادگی خود را به منظور اجرایی شدن این طرح و توسعه زیرساخت‌های مذهبی در استان اعلام می‌کند.

استاندار البرز با بیان اینکه استان سالانه شاهد حضور مسافران بسیاری است، اضافه کرد: در این راستا اغلب مسافران برای زیارت به اماکن مقدس این استان مراجعه می‌کنند، لذا لازم است تا برای بازسازی و توسعه خدمات و سایر امور فرهنگی آموزشی در این بقاع متبرکه تلاش بیشتری شود.

وی گفت: امیدواریم با توجه بیشتر به بقاع و اماکن متبرکه استان سهم ویژه‌ای در توسعه و ترویج معارف اهل بیت (ع) داشته باشیم.

شایان ذکر است، بقعه متبرکه امامزاده حسن (ع) از نوادگان امام موسی کاظم (ع) در ضلع جنوب شرقی میدان قدس (شاه عباسی) در مجاورت دانشکده کشاورزی دانشگاه تهران در شهر کرج واقع شده است.

بنای قدیم بقعه با گنبدی از کاشی‌های فیروزه‌ای همراه با خطوط کوفی، متعلق به دوره صفویه بوده که در فهرست بناهای تاریخی میراث فرهنگی استان به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/2302/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول