اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقات مازندران خبر داد

وجود یک‌هزار و 332 بقعه متبرکه در مازندران

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: یک‌هزار و 332 بقعه در مازندران از سوی اوقاف استان و شهرستان‌ها اداره می‌شود.

وجود یک‌هزار و 332 بقعه متبرکه در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نکا، حجت‌الاسلام ستار علیزاده بعد از ظهر امروز در جلسه شورای اداری نکا اظهار داشت: نگاه به وقف نباید تنها نگاه یک بعدی باشد بلکه وقف یک موضوع چند وجهی شامل اقتصادی، دینی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی است و باید در این رابطه با تمام توان کار شود.

وی گفت: اوقاف در حوزه اداره موقوفات به دو صورت متصرفی و غیرمتصرفی عمل می‌کند که در حوزه وقف متصرفی وقف در اختیار اوقاف است و از صفر تا صد کار بر عهده ما است.

علیزاده افزود: وقف‌های غیرمتصرفی نیز از جمله وقف‌هایی است که با نظارت اوقاف در اختیار متولیان، واقفان و وکلای واقفان است و توسط آنان اداره می‌شود.

مدیرکل اوقاف مازندران ادامه داد: وجود 13 هزار موقوفه، 260 هزار رقبه در مازندران بیانگر ارادت مردم این دیار به مسائل دینی و مذهبی و شرعی است.

وی با بیان اینکه 70 درصد درآمد موقوفات مازندران برای مجالس سیدالشهدا هزینه می‌شود بیان داشت: در دورانی که مخالفت با روضه‌خوانی امام حسین(ع) بود مردم ولایت‌مدار مازندران برای ائمه برای مخالفت با اهداف دشمنان بخشی از اموال خود را وقف می‌کردند.

علیزاده با اشاره به اجرایی بودن 211 پروژه عمرانی در موقوفات و بقاع متبرکه خاطرنشان کرد: پروژه‌های عمرانی در بخش بقاع متبرکه 190 پروژه به مساحت 67 هزار و 374 مترمربع در حال اجراست که تاکنون 44 میلیارد تومان هزینه داشته است.

وی تصریح کرد: 21 پروژه عمرانی در حوزه موقوفات با همکاری بخش خصوصی و بنیاد توسعه عمرانی اوقاف در 14 هزار و 860 متر مربع در حال اجراست که تاکنون 16 میلیارد تومان هزینه انجام شده است.

مدیرکل اوقاف مازندران با اشاره به انس و الفت با قرآن اظهار داشت: در حوزه قرآنی هر چه انس و الفت با قرآن بیشتر باشد به همان اندازه سعادت و سلامت جامعه و مصون ماندن از انحرافات بیشتر است.

وی یادآور شد: امسال در بخش مسابقات قرآن در سراسر ایران یک میلیون و 200 نفر شرکت کردند که از این تعداد 40 هزار و 80 نفر از مازندران در مسابقات حضور دارند.

علیزاده گفت: با توجه به تاکیدات رهبری و اینکه ایران باید بین 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن داشته باشد برنامه‌های مناسب در این زمینه در دست اقدام است که با برنامه‌ریزی مناسب عملیاتی می‌شود.

انتهای پیام/86002/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول