اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی مازندران خبر داد

واقعی بودن 95 درصد خدمات مهندسان نقشه‌بردار در تفکیک آپارتمان

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران از واقعی بودن بیش از 95 درصد خدمات ارائه شده از سوی مهندسان نقشه‌بردار در بخش تفکیک آپارتمان خبر داد.

واقعی بودن 95 درصد خدمات مهندسان نقشه‌بردار در تفکیک آپارتمان

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران، جلسه گروه تخصصی نقشه‌برداری سازمان و اعضای کمیته تخصصی نقشه‌برداری دفاتر نمایندگی استان برگزار شد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه کار اصلی مهندسان هندسه ساختمان است، اظهار داشت: در بسیاری از ساختمان‌ها با تناقضاتی میان نقشه‌ها و طراحی‌های موجود با عملیات اجرایی و ساخت مواجه هستیم.

تورج نائیج‌پور با بیان اینکه نظام مهندسی و کنترل ساختمان مشتمل بر هفت رشته تخصصی است، گفت: با وجود اینکه حسب قانون رشته‌های ساختمان مشتمل بر هفت رشته معماری، شهرسازی، عمران، تأسیسات مکانیکی و برقی، نقشه‌برداری و ترافیک است ولی در عمل مهندسان چهار رشته در ساخت‌وسازها به کار گرفته می‌شوند.

نائیج‌پور افزود: هیئت مدیره سازمان درصدد است با فراهم کردن زمینه‌های لازم حضور تمام مهندسان رشته‌های هفت‌گانه در ساخت‌وسازها محقق شود.

وی به انجام عملیات تفکیک آپارتمان که توسط مهندسان نقشه‌بردار عضو این سازمان در طی دو سال اخیر صورت گرفته اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه عملیات در آخرین مرحله از ساخت صورت می‌گیرد و منجر به بروز تناقضات و مشکلاتی برای مالک می‌شود این ضرورت وجود دارد که مهندسان نقشه‌بردار هر ساختمان مشخص شوند و تا مرحله تفکیک آپارتمان وظایف خود را به انجام برسانند.

رئیس نظام مهندسی ساختمان مازندران با اشاره به ضرورت اعمال خدمات مهندسی واقعی از سوی اعضای سازمان اظهار داشت: بیش از 95 درصد خدمات ارائه شده از سوی مهندسان نقشه‌بردار در بخش تفکیک آپارتمان واقعی بوده است.

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران نیز در این نشست از تهیه و تدوین کلیات خدمات مهندسین نقشه‌برداری در زمینه‌های طراحی، اجرا و نظارت ساختمان خبر داد.

جواد مهجوریان گفت: براساس مطالعات صورت گرفته و تجارب برخی از استان‌ها درباره خدمات مهندسین نقشه‌بردار، کلیاتی تهیه و تدوین شده که آمده طرح در هیئت مدیره سازمان است.

عضو گروه تخصصی نقشه‌برداری سازمان نظام مهندسی ساختمان مازندران با بیان اینکه حداقل دستمزد مهندسان نقشه‌بردار وجود ندارد، اظهار داشت: باید با ارائه یک راهکار حداقل دستمزد برای انجام امور تفکیکی لحاظ شود.

وی با اشاره به وجود کمیته تخصصی نقشه‌برداری و کمیسیون کنترل مضاعف تفکیک آپارتمان در دفاتر نمایندگی اظهار داشت: مهندسانی که در این گروه‌ها عضو هستند نمایندگان تمام مهندسان نقشه‌بردار استان بوده و در صیانت از اخلاق حرفه‌ای و ارائه خدمات واقعی مسئولیت سنگینی به عهده دارند.

انتهای پیام/2296/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول