اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاسارگاد:

پاسارگاد فاقد حوزه علمیه و نیازمند خانه عالم است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاسارگاد گفت: این شهرستان نیازمند یک حوزه علمیه است چراکه جوانان مستعدی در این منطقه طالب آموختن علوم حوزوی هستند.

پاسارگاد فاقد حوزه علمیه و نیازمند خانه عالم است

حسین توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در پاسارگاد اظهار داشت: یکی از بزرگ‌ترین کمبودهای پاسارگاد در زمینه اشاعه و تبلیغ دین مبین اسلام، نبود خانه عالم در بیشتر روستاهای این شهرستان است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاسارگاد گفت: زمانی با شوراها و دهیارهای یک روستا برای استقرار روحانی صحبت می‌کنیم به این مهم اشاره می‌شود که نبود خانه عالم دلیل استفاده نکردن از وجود روحانی در روستاها است.

توکلی اضافه کرد: به دلیل اینکه پاسارگاد یک منطقه گردشگری است و سالانه گردشگران بسیار داخلی و خارجی به این شهرستان می‌آیند نیاز جدی به تاسیس بهترین مساجد با امکانات کامل دارد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه پاسارگاد یکی از شهرهایی است که مهاجرپذیر است و اتباع بیگانه به ویژه افاغنه در آن حضور بسیار دارند، نیازمند ترویج فرهنگ اسلامی شیعی بیشتری هستیم.

توکلی ابراز داشت: پاسارگاد نیازمند یک حوزه علمیه است چراکه جوانان مستعدی در این شهرستان طالب آموختن علوم حوزوی هستند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاسارگاد تصریح کرد: به دلیل عدم وجود حوزه علمیه و کمبود روحانی و نداشتن خانه عالم در پاسارگاد امکان ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) کمتر صورت می‌گیرد، در حالی که دشمنان اهل بیت(ع) روز به روز فعالیت‌های خود را گسترده‌تر می‌کنند.

توکلی خاطرنشان کرد: زمانی به مسئولان این شهرستان و یا استان مراجعه می‌کنیم پاسارگاد را از مناطق برخوردار می‌دانند و این شهرستان را از بودجه‌های فرهنگی و عمرانی محروم می‌کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان پاسارگاد بیان داشت: از مسئولان استان فارس و شهرستان پاسارگاد می‌خواهیم در این امر مهم ما را یاری کنند تا بتوانیم برای استقرار روحانی و ترویج فرهنگ اسلامی و هجمه‌ای که دشمن با راه انداختن جنگ نرم در حال انجام آن است را خنثی کنیم.

توکلی با بیان اینکه فقط سه روستا از بخش پاسارگاد مجهز به خانه عالم هستند، تصریح کرد: در بخش مرکزی حتی یک خانه عالم وجود ندارد و با توجه به اینکه اکثر جمعیت شهرستان پاسارگاد در این بخش سکونت دارند نبود روحانی مستقر در این منطقه مشهود است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی پاسارگاد گفت: در بخش پاسارگاد سه خانه عالمی که وجود دارد به کمک خیران بنا شده و هیچ‌گونه کمکی از نهاد یا اداره دولتی در این زمینه نشده است.

انتهای پیام/2448/ی20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول