اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

تصویب پیشنهاد ایران در سازمان ملل تبلیغات دشمنان را خنثی می‌کند

امام جمعه مهربان گفت: تصویب پیشنهاد رئیس جمهور کشورمان مبنی بر جهانی عاری از خشونت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تبلیغات سوء دشمنان علیه کشورمان را خنثی می‌کند.

تصویب پیشنهاد ایران در سازمان ملل تبلیغات دشمنان را خنثی می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، به تصویب قطعنامه پیشنهادی رئیس جمهور کشورمان در سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: مجمع عمومی سازمان ملل متحد قطعنامه پیشنهادی از سوی ایران در مورد جهان علیه خشونت و افراطی‌گری را با اجماع به تصویب رساند.

خطیب جمعه مهربان افزود: تصویب پیشنهاد دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری مبنی بر جهان عاری از خشونت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تبلیغات سوء دشمنان علیه کشورمان را خنثی می‌کند و خداوند متعال را سپاسگزاریم که اظهار نظرات و پیشنهادات نمایندگان ایران اسلامی در مجامع بین‌المللی در معادلات جهانی و بین‌المللی تاثیرگذار است.

جلیلی تصویب پیشنهاد دکتر روحانی رئیس جمهور کشورمان را موفقیتی برای جمهوری اسلامی عنوان کرد و افزود: تصویب پیشنهاد رئیس جمهوری موفقیتی برای جمهوری اسلامی به شمار می‌رود، به ویژه در جهانی که تلاش می‌شود تا کشور ما را افراطی و خشونت‌طلب معرفی کنند و این امر هم پیامی برای جهانیان است و هم تبلیغات سوء علیه ملت و نظام ما را خنثی می‌کند.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: تصویب این قطعنامه به این معناست که دنیا متوجه این موضوع شده که ایران به دنبال جهانی ضدخشونت و افراط‌گری است.

امام جمعه مهربان از اقدام شایسته روحانی رئیس جمهور ایران اسلامی در مورد پیشنهادشان در سازمان ملل در خصوص جهان علیه خشونت و افراطی‌گری تقدیر و تشکر کرد.

جلیلی با اشاره به فرارسیدن سالروز میلاد حضرت مسیح (ع) این ایام را به تمام مسیحیان واقعی تبریک گفت و افزود: امروزه شاهدیم که عده‌ای با استفاده ابزاری از دین مسیحیت همراه با انجیل تحریف شده برای رسیدن به اهداف شیطانی خود تلاش می‌کنند، در حالی که دین مسیح یکی از ادیان الهی است که در قرآن کریم هم به آن اشاره شده است.

خطیب جمعه مهربان افزود: افرادی که خود را پیرو حضرت عیسی(ع) و منادی دفاع از حقوق بشر معرفی می‌کنند، باید نگاه ویژه‌ای به پرونده مدیریتی خود داشته باشند و ببینند که آیا توانسته‌اند به آنچه حضرت مسیح (ع) خواسته است، برسند یا موجب نابودی آن شده‌اند.

امام جمعه مهربان خطاب به مسیحیان اظهار کرد: حضرت عیسی (ع) وقتی به دنیا آمد طبق گفته قرآن از لحظه اول دم از اسلام زد، اسلام در زندگی این مکتب عیسی پسر مریم بود و شما مسیحیان پیرو مکتب او هستید و باید به دنبال آرامش و صلح باشید و صهیونیست‌ها این چنین در سرنوشت شما دخالت نکنند.

جلیلی تصریح کرد: تاکنون مشاهده نشده است که یکبار ناقوس کلیساها به نفع مظلومان دنیا به صدا درآید.

خطیب جمعه مهربان به مأموریت ظلم‌ستیزی حضرت عیسی مسیح (ع) و انحراف کلیسا از دیدگاه بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: حضرت عیسی مسیح (ع) پیامبری که بر اساس مشی و سیره همه پیامبران الهی و بر مبنای تعالیم وحیانی، ماموریت داشت در مسیر نشر توحید در ابعاد فردی و اجتماعی و سیاسی حرکت کند، یعنی هم موحدانی یکتابین بپرورد، هم جامعه‌ای یگانه‌گرا و اجتماعی شرک‌گریز تشکیل دهد، هم از جنبه سیاسی به مبارزه با حاکمان مشرک و ظالمان حق ستیز بپردازد و دین توحیدی را بر هر چه پلیدی و تباهی و جور و ستم است غالب گرداند و پیام‌آور حیات سالم و سعادتمند برای انسان های مظلوم و اسیری باشد که در طول تاریخ در ظلمت کفر و شرک و نفاق و در حاکمیت ظالمان و حقیقت گریزان فریادهایشان در گلو خفه گشته و نصرت و یاری الهی را می‌طلبیدند.

امام جمعه مهربان با گرامیداشت روز و هفته ثبت احوال و تبریک آن به تمام فعالان این عرصه و همچنین تقدیر و تشکر از زحمات تمامی مسئولان و فعالان ثبت و احوال در کشور و بوی‍‍ژه با تقدیر و تشکر ویژه از زحمات رئیس و همکارانشان در ثبت احوال بخش مهربان اظهار کرد: اگر ثبت احوال در هر جامعه و کشوری به روز باشد، سیاستمداران و برنامه‌ریزان آن جامعه و کشور می‌توانند بهتر برنامه‌ریزی و سیاستگذاری کنند و خوشبختانه اطلاعات و آمار ثبت احوال در کشور ما به روز است که جای تقدیر و تشکر از فعالان این عرصه دارد.

جلیلی در ادامه خطبه دوم به پنجم دی روز ایمنی در برابر زلزله اشاره کرده و افزود: زلزله سال گذشته با وجود خسارات و مصائبی که داشت، برکات زیادی در کنار خود به همراه آورد و باعث شد تا نوسازی و مقاوم‌سازی اماکن مسکونی و عمومی جدی گرفته شده و رعایت نکات ایمنی در واحدهای احداثی بسیار مورد توجه قرار گیرد.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 5 دی ماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی اظهار کرد: امروز کشورمان در زمینه حفاظت هواپیمایی به عنوان یکی از موفق‌ترین کشورها در جهان بوده و مهم‌ترین شاخص‌هایی که موجب اذعان همگان به توانایی حفاظت هواپیمایی سپاه شده، تخصص، تجهیزات و امکانات و ایمان بالای نیروهای سپاه حفاظت هواپیمائی است که ضمن تبریک این روز به تمامی عزیزان زحمتکش در سپاه حفاظت هواپیمائی از زحمات آنها تقدیر و تشکر می‌کنم.

امام جمعه مهربان در ادامه ضمن حمد و سپاس به درگاه الهی بخاطر بارش نزولات آسمانی در ایام اخیر و با اشاره  به برودت و سرمای شدید هوا که باعث شده است تا استان آذربایجان‌شرقی بیشترین میزان مصرف گاز در کشور را داشته باشد از نمازگراران و اهالی شهرها و روستاهای بخش مهربان خواست که در مصرف نهایت صرفه‌جویی را داشته باشند تا هیچ نقطه‌ای از ایران اسلامی با کمبود یا قطع گاز مواجه نشود.

جلیلی با تسلیت فرا رسیدن اربعین شهادت سید و سالار شهیدان، سرور آزادگان جهان و چهلمین روز وداع خونین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، از دسته‌جات و هیئت‌های حسینی خواست تا عزاداری‌های باشکوهی در این ایام داشته باشند.

انتهای پیام/60007/ب30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول