اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور گلستان:

20 درصد سود شرکت‎های بیمه‎گر در کاهش تصادفات استان گلستان هزینه شود

رئیس پلیس راهور گلستان گفت: 20 درصد سود شرکت‎های بیمه‎گر در کاهش تصادفات استان گلستان هزینه شود.

20 درصد سود شرکت‎های بیمه‎گر در کاهش تصادفات استان گلستان هزینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان علی‎اصغر مهری عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه استان گلستان در حوادث رانندگی موتورسیکلت و مرگ در این حوزه رتبه اول کشور را دارد، اظهار داشت: تا پایان سال گذشته 184 هزار و 642 موتورسیکلت سابقه شماره‎گذاری در استان گلستان دارد.

وی افزود: ارزیابی و برآورد ما این است که نزدیک به 20 هزار موتورسیکلت بدون اصالت و پلاک وجود دارد که مردم از آنها استفاده می‎کنند که این تخلف است و پلیس در صورت مشاهده با متخلفان برخورد قانونی خواهد کرد.

مهری متذکر شد: با این آمار اگر در نظر بگیریم که 200 هزار دستگاه موتورسیکلت در اختیار مردم در شهرهای استان قرار دارد در یک گزارش آماری به این نتیجه می‎رسیم که موتورسیکلت معادل 39 درصد وسایل نقلیه شماره‎گذاری‌شده در استان گلستان است.

رئیس‎ پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: این آمار ما را به این نتیجه می‎رساند که سرانه موتورسیکلت در استان گلستان 12 درصد است که این آمار بالایی است.

مهری اضافه کرد: طبق سوابق از ابتدای سال 1350 تا پایان شهریور سال 1392، 10 هزار و 700 جلد گواهینامه برای موتورسیکلت صادر یا تعویض شده است که اگر این آمار را به تعداد موتورسیکلت‎های استان تقسیم کنیم به این نتیجه می‎رسیم که حدود 95 درصد موتورسیکلت‌سواران در استان گلستان فاقد گواهینامه هستند که این آمارها می‎تواند علت‎های مهم تصادف‎های موتورسیکلت در استان گلستان باشد.

فاصله نزدیک شهرها به یکدیگر مهم‎ترین علت استفاده از موتورسیکلت است

رئیس پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: مطالب مذکور، با بررسی‎هایی که انجام شده به نوعی علل بالای اشتیاق به استفاده از موتورسیکلت و علل تصادف‎ها در این حوزه است.

مهری ادامه داد: دو علتی که تمایل مردم استان را به استفاده از موتورسیکلت افزایش می‎دهد، فاصله نزدیک شهر‎ها و روستاها به یکدیگر و دیگری هوای معتدل استان گلستان است و به همین خاطر کاربری موتورسیکلت در این منطقه تغییر پیدا کرده و این وسیله برای کار، تفریح، سفرهای بین‎شهری و برای حمل بار استفاده می‎شود.

رئیس پلیس راهور استان گلستان اظهار داشت: یکی از برنامه‎هایی که به دنبال آن هستیم و تا به حال سعی کردیم راهکار اجرایی آن را پیدا کنیم این بود که سعی شده به سمت فرهنگ‎سازی استفاده صحیح از موتورسیکلت حرکت کنیم.

مهری گفت: در این راستا چندسالی است که اداره‌کل پایانه‎های استان گلستان در طرح مشترکی که با پلیس داشته ‎است، با توجه به اینکه آسیب‎پذیرترین گروه مصدومان و کشته‎های ما در حوزه ترافیکی استان گلستان موتورسواران هستند طرح ارتقای فرهنگ ایمنی موتورسواران را اجرایی کرده است.

وی افزود: در این همایش پس از برگزاری کلاس‎ها و کارگاه آموزشی کلاه ایمنی رایگان به موتورسواران شرکت‌کننده اهدا می‎شود که استفاده از کلاه ایمنی و برگزاری این همایش‎ها در چند سال گذشته تاثیر مستقیم در کاهش کشته‎های موتورسواران داشته است.

مهری بیان کرد: با توجه به اینکه نزدیک به 18 شرکت بیمه‎گر فعال در استان گلستان داریم در یک طرح جدید موضوع هدیه کلاه ایمنی به موتورسواران از طریق شرکت‎های بیمه‎گر مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این نکته نیز قابل توجه است که بیشترین سود و ضرر در بخش تلفات موتورسواران متوجه شرکت‎های بیمه‎گر می‎شود.

ماده 27 قانون اصلاح بیمه شخص ثالث در استان بومی‎سازی شود

رئیس پلیس راهور استان گلستان تصریح کرد: به همین دلیل از شرکت‎های بیمه‎گر خواسته‎ایم بر اساس ماده 27 اصلاح قانون بیمه شخص ثالث که این اجازه را به شرکت‎های بیمه‎ای داده است تا 20 درصد از سود عملیات بیمه‎ای خود را به مرکز ارسال کنند تا صرف کاهش تصادفات به‌ویژه در سطح تصادف موتورسواران شود در استان گلستان در همین حوزه هزینه شود.

مهری گفت: با توجه به اینکه استان گلستان بیشترین معضل را در حوزه تصادف موتورسواران دارد به دنبال ساز و کار اجرایی هستیم که این 20 درصدی که شرکت‎های بیمه‎گر در استان به مرکز می‎فرستند در خود استان گلستان برای اقدامات لازم برای کاهش کشته‎های تصادف موتورسواران صرف شود.

وی تاکید کرد: در صورتی که شرکت‎های بیمه‎گر این همراهی را داشته باشند و ساز و کار اجرایی این طرح به صورت مناسب تعیین شود و بتوانیم برای تمامی جامعه آماری موتورسواری در استان گلستان کلاه ایمنی تهیه کنیم بسیاری از کشته‎های تصادف موتورسواران کاهش خواهد یافت.

مهری اظهار داشت: در خصوص ساز و کار اجرایی این طرح نیز مذاکراتی با آقای عیسی امامی نماینده مردم گرگان و آق‎قلا انجام و آمادگی در این حوزه نیز اعلام شده است.

وی متذکر شد: درد و مشکل در استان گلستان پیدا شده و استان گلستان بر اساس آخرین آمار در حوزه کشته‎شدگان موتورسواران رتبه نخست را دارد که باید نسخه این درد پیچیده شود.

رئیس پلیس راهور استان گلستان در پایان گفت: این 20 درصد سود شرکت‎های بیمه به مرکز فرستاده می‎شود و آنها نیز در سطح وسیع از این سرمایه استفاده می‎کنند اما چرا باید این ظرفیت و سرمایه از استان گلستان خارج شود؟ این سوال از آنجایی مطرح می‎شود که تنها چند استان محدود همانند استان گلستان هستند که در حوزه تلفات جانی موتورسواران آمار بالایی را دارند.

انتهای پیام/83004/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول