اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل:

سهم استان اردبیل از صنعت کشور تنها 0.5 درصد است

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: وقتی سهم ما از جمعیت کشور 1.5 درصد است چرا باید سهم استان از صنعت کشور 0.5 درصد باشد این به آن معنا نیست که مسئولان فعالیت نکرده‌اند بلکه به این معنی است از ظرفیت‌های استان استفاده نکرده‌ایم.

سهم استان اردبیل از صنعت کشور تنها 0.5 درصد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی افضلی‌فرد پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت که در اتاق بازرگانی اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: همچنان که ثبات مدیریتی از عوامل مهم سازمانی است تغییر مدیریت هم می‌تواند موجب رشد سازمان شود در صورتی که با دقت و تجربه این تغییر صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی سهم ما از جمعیت کشور 1.5 درصد است چرا باید سهم استان از صنعت کشور 0.5 درصد باشد این به آن معنا نیست که مسئولان فعالیت نکرده‌اند بلکه به این معنی است از ظرفیت‌های استان استفاده نکرده‌ایم.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از عوامل عقب‌ماندگی تولید این است که در بین تولیدکنندگان برخی افراد هستند که به تولید ضرر می‌زنند به عنوان مثال پول دریافتی برای احداث واحدهای تولیدی را در جای دیگری برای خود سرمایه‌گذاری می‌کنند که این مسئله باید مورد توجه قرار گیرد.

افضلی‌فرد ادامه داد: ما می‌خواهیم از تولیدکننده حقیقی حمایت کنیم و با حذف کردن مقررات دست و پا گیر موجبات رشد روز افزون کشور را فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: تولید کالای نامرغوب یکی از عوامل راکد شدن تولید است و ناتوانی در اقدام فروش مستقیم و روی کار آمدن دلالان نیز از مشکلات و عوامل کاهش تولید است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل یادآور شد: یکی دیگر از عوامل کاهش تولید استان بحث خرید تضمینی محصولات کشاورزی است به این صورت که 4 میلیون تن محصول کشاورزی در اردبیل تولید می‌شود که مشکلات موجود در خرید تضمینی ضرر و زیان بسیاری را به استان وارد کرده است.

افضلی‌فرد ابراز داشت: اصل بنیادی خواستن و پذیرفتن مسئولیت در قبال گرفتن امتیاز باید همیشه رعایت شود به شرطی که هم کیفیت محصول و هم کمیت محصول باید بالا رود.

وی تاکید کرد: کاهش هزینه تمام شده محصول و افزایش اشتغال با ایجاد تولید از عوامل مهم در بحث سرمایه‌گذاری و رونق استان اردبیل است.

این نماینده مجلس گفت: 37 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی برای کل کشور در نظر گرفته شده است که فقط 14 درصد آن استانی شده است و ما طرحی در مجلس ارائه کرد‌ه‌ایم که به جای 14 درصد 50 درصد بودجه در اختیار استان قرار گیرد که اگر تصویب شود بسیار مثبت و سازنده خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، افضلی‌فرد در پایان سخنان خود بیان داشت: دخالت دادن بخش خصوصی گامی بزرگ در راستای بهبود وضعیت تولید و واحدهای تولیدی است که ما باید این سرمایه را به سمت تولید سوق داده و مانع‌ها را برطرف کنیم تا سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان علاقه‌مند شوند.

انتهای پیام/62004/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول