اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حاشیه‌های اولین نشست خبری استاندار اردبیل

تعجب از زندانی شدن سرمایه‌گذاران تا انتقاد از سالن سرد نشست مطبوعاتی

اولین نشست مطبوعاتی استاندار اردبیل با اصحاب رسانه با حاشیه‌هایی همراه بود که تعجب استاندار اردبیل از به زندان انداختن سرمایه‌گذاران تا سرد بودن سالن جلسه را در بر گرفت.

تعجب از زندانی شدن سرمایه‌گذاران تا انتقاد از سالن سرد نشست مطبوعاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اولین مصاحبه مطبوعاتی استاندار اردبیل که پیش از ظهر امروز و در مدت زمان 1.5 ساعت به طول انجامید با حاشیه‌های جالبی همراه بود که بخشی از آن را می‌آوریم.

* جلسه اول استاندار اردبیل با اصحاب رسانه با حضور حدود 20 خبرنگار که در بین آنها در کمال تعجب تنها یک خبرنگار زن مشاهده می‌شد سر موعد مقرر آغاز شد در حالی که به نظر می‌رسید باید استقبال خبرنگاران از این نشست بیش از این می‌بود.

* استاندار اردبیل از جمع شدن خبرنگاران در یک سوی سالن جلسه و خالی بودن سمت دیگر تعجب کرده و به شوخی گفت که نکند ساختمان به یک سمت حرکت کند و در ابتدای مصاحبه نیز از خبرنگاران پرسید که به فارسی سخن بگویم یا ترکی که همه اعلام کردند به زبان مادری صحبت کنید که استاندار اردبیل به شوخی گفت پس چطور می‌خواهید آن را به فارسی ترجمه کنید.

* استاندار اردبیل با عذرخواهی از تاخیر به وجود آمده در نشست با خبرنگاران علت این امر را مشغله و شلوغی کارهای روز‌های اول مدیریتی اعلام کرد که اغلب در تلاش برای حل مشکلات تولید‌کنندگان و سرمایه‌گذاران بوده است.

* در این جلسه اکثر خبرنگاران سئوالات خود را حتی به تعداد زیاد از استاندار پرسیدند اما به دلیل آنکه عده‌ای از همکاران از حق و سهم خود سئوالات بیشتری کردند در زمان محدود فرصت نشد تا همه خبرنگاران سئوال خود را بپرسند که این امر گله‌مندی‌هایی را نیز به همراه داشت.

* استاندار اردبیل 20 دقیقه اول جلسه را به بیان دیدگاه‌های خود که اغلب در حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی بود سخن به میان آورد و اگر یکی از خبرنگاران از حوزه فرهنگی و سیاسی سئوالی نمی‌کرد به نظر نمی‌رسید که استاندار اردبیل بخواهد دیدگاه‌های خود را در حوزه فرهنگی و سیاسی بازگو کند به طوری که 80 درصد وقت جلسه با نگاه اقتصادی و عمرانی سپری شد.

* استاندار اردبیل در چندین جای صحبت خود به صورت ظریف و پوشیده با کلمات خاص از مدیران و مسئولان گذشته در پیشرفت نامطلوب پروژه‌ها، استفاده نکردن از ظرفیت مدیران و مسئولان سابق انتقاد کرد به طوری که در بخشی از سخنان خود با کنایه گفت در هشت سال دولت احمدی‌نژاد عده‌ای از مدیران تنها نماز خوانده و حقوق می‌گرفتند در حالی که باید به دور از سلایق سیاسی و جناحی با مدیران و منابع انسانی بهتر از اینها رفتار شود.

* استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود در حمایت از سرمایه‌گذاران با گلایه و انتقاد از زندانی شدن تعدادی از سرمایه‌گذاران به دلیل بدهی به بانک گفت: کجای دنیا سرمایه‌گذار را به زندان می‌اندازند و با وی بدرفتاری می‌کنند که رفتار با سرمایه‌گذاران در این استان بسیار عجیب و غریب است به طوری که بنده در تماس با یکی از مدیران بانکی علت زندانی شدن یک سرمایه‌گذار را پرسیدم که با وقاحت تمام گفت به دلیل پرداخت نشدن بدهی وی زندانی شده است.

* استاندار اردبیل در پاسخ به گلایه یکی از خبرنگاران که از سردی سالن جلسه انتقاد کرد، بیان داشت: بنده خودم نیز با وجود اینکه اردبیلی‌الاصل هستم اما از سوز و سرمای این شهر تعجب می‌کنم چرا که بیش از 20 سالی است که تنها در مقطعی خاص به اردبیل سفر کرده و مدت اقامتم نیز محدود بوده است.

* استاندار اردبیل زمانی که سخن از امتداد و اتصال منطقه آزاد ارس به بیله‌سوار را تبیین می‌کرد یکی از خبرنگاران اتصال آن به پارس‌آباد را نیز یادآور شد که استاندار گفت: حالا ببینیم اتصال به بیله‌سوار درست شود پارس‌آباد را نیز حل می‌کنیم.

* استاندار اردبیل در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که از پروژه‌های آماده افتتاح دهه فجر پرسید، اظهار داشت: بنده اطلاعی از افتتاح‌های این ایام ندارم ولی لیست‌اش را می‌گیرم و به شما تقدیم می‌کنم.

* استاندار اردبیل در بخشی از سخنان خود از منتفی شدن طرح انتقال آب رود ارس به دریاچه ارومیه خبر داد و تصریح کرد: چنین طرحی در دستور کار دولت نیست.

* یکی از خبرنگاران که از کندی تغییر و تحولات فرمانداران و مدیران از استاندار سئوال کرد و با گلایه تمام گفت: چطور است که شما با 99 درصد تیم دولت قبلی کار می‌کنید اما در دولت احمدی‌نژاد قلع و قمع مدیران به سرعت و در فرصت دو سه ماهه انجام شد.

* استاندار اردبیل در پاسخ به یکی از خبرنگاران که پیشنهاد کرد از ظرفیت خبرنگاران توانمند در عرصه مدیریتی استفاده کنند، افزود: ما آمادگی داریم از افراد توانمند که به ما پیشنهاد شود استفاده کنیم اما ضعف ما اردبیلی‌ها در این است که تنها خودمان را می‌پسندیم و دیگران را قبول نداریم.

* استاندار در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران خانم نیز بیان داشت:‌ بنده در این استان به غیر از مدیرکل امور بانوان و خانواده تنها شاهد مدیریت یک خانم در بهزیستی هستم در حالی که باید از ظرفیت بانوان در مدیریت‌های با ظرافت و امور حساس کشور استفاده کنیم.

انتهای پیام/62001/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول