اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌همدانی:

تقلیل جمعیت یک درد است / ازدواج آسان نخستین گام در راه افزایش جمعیت

یکی از مراجع عظام تقلید گفت: تقلیل جمعیت یک درد به شمار می‌رود و برای درمان آن باید در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی وارد عمل شویم و تمام قوا به آن بپردازند.

تقلیل جمعیت یک درد است / ازدواج آسان نخستین گام در راه افزایش جمعیت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری‌همدانی ظهر امروز در دیدار با مسئول شورای زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران از نظر ابعاد مختلف دارای عظمت فراوانی است.

وی افزود: می‌توان گفت انقلاب اسلامی در حقیقت بن مایه انقلاب‌های منطقه و بیداری اسلامی است و همین امر موجب خشم دشمنان اسلام و ایران شده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان در طول سال‌های اخیر سعی کرده‌اند نقشه خود مبنی بر کاهش جمعیت در کشورهای مسلمان را دنبال کنند، عنوان داشت: آمریکا و جهان غرب در حقیقت می‌خواستند با این توطئه، از تعداد شیعیان به ویژه در کشوری مانند ایران بکاهند تا خود در جبهه برتر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: تقلیل جمعیت یک درد به شمار می‌رود و برای درمان آن باید در همه ابعاد اجتماعی و فرهنگی وارد عمل شویم و تمام قوا به آن بپردازند.

آیت‌الله نوری‌همدانی با اشاره به مشکلاتی که در زمینه ازدواج جوانان وجود دارد، عنوان داشت: گام نخست در راه افزایش جمعیت حل این معضل است.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با تاکید بر ارائه تسهیلات و دیگر راهکارها برای ترغیب جوانان به تشکیل خانواده خاطرنشان کرد: وقتی مشکل ازدواج جوانان حل شود و آنها در سن مناسب تشکیل خانواده دهند بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری نیز تا حد زیادی سامان خواهد یافت.

وی اضافه کرد: فرهنگ‌سازی برای کاهش مشکلات جوانان در مسیر ازدواج مانند کاهش مهریه‌ها و هزینه‌های اضافه به وسیله راهکارهای گوناگون از سوی مسئولان و مدیران نهادهای مختلف باید در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی تاثیر رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما روی فرهنگ عمومی را مورد توجه قرار داد و افزود: تلویزیون باید برنامه‌هایی را در مورد مراجع تقلید و حوزه‌های علمیه داشته باشد تا علما بتوانند از این طریق دستورات اسلام را به خوبی و به طور مستقیم به اطلاع مردم برسانند در حالی که هنوز اقدامی در این زمینه انجام نشده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه دشمنان اسلام و تشیع همواره کتاب‌هایی را با استفاده از محتوای سایت‌های ما تولید می‌کنند و از مطالب آنها علیه خودمان بهره می‌گیرند، گفت: دشمنان در حقیقت با استفاده از ابزار وهابیت و تکفیری‌ها در صدد مبارزه با شیعه هستند؛ جنگ علیه نظام کنونی سوریه نیز در راستای همین دشمنی‌هاست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود قانون کنترل جمعیت در ایران را مورد توجه قرار داد و عنوان داشت: این قانون باید حذف شود و علاوه بر این سیاست‌های تشویقی همچون ازدواج آسان در دستور کار قرار گیرد.

آیت‌الله نوری‌همدانی افزود: در برخی مناطق کشور شاهد فقر فرهنگی هستیم به همین دلیل پس از فتنه 88 به شهرها و روستاهای زیادی سفر کردم تا با مردم به طور مستقیم گفت‌وگو کنم؛ کاهش جمعیت از جمله موارد فقر فرهنگی است که برخی با آن دست به گریبان هستند و در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی وسیع و صحیح هستیم تا مردم با برکات ازدواج و ازدیاد نسل آشنا شده و نسبت به آن اقدام کنند.

انتهای پیام/78004/صا30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول