اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اوقاف رشت خبر داد

برگزاری همایش وقف در رشت/ثبت 8 مورد وقف در رشت

رئیس اوقاف و امور خیریه رشت از برگزاری همایش وقف و تجلیل از واقفان در این شهرستان خبر داد.

برگزاری همایش وقف در رشت/ثبت 8 مورد وقف در رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی صبح امروز در جمع خبرنگاران به مناسبت آغاز هفته وقف اظهار کرد: از 9 دی همایش وقف و تجلیل از واقفان در رشت برگزار می‌شود.

وی برپایی نمایشگاه فعالیت‌های اوقاف را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: امسال ایستگاه‌های «همه واقف باشیم» در شهرستان رشت برگزار می‌شود.

رئیس اداره اوقاف رشت از برپایی 5 ایستگاه همه واقف باشیم در این شهرستان خبر داد و گفت: سه ایستگاه در رشت و دو ایستگاه در خمام و لشت‌نشا برپا می‌شود.

وی یکی از مکانیزم‌های پیشرفته وقف را کمک به نیازمندان دانست و تصریح کرد: واقفان باید رویکرد خود را در وقف تغییر دهند و کمک به بیماران نیازمند را جزو وقف بدانند.

کریمی برپایی ایستگاه‌های همه واقف باشیم را در راستای آشنایی با وقف و اهداف آن ذکر کرد و ادامه داد: امسال 8 مورد وقف جدید در شهرستان رشت به ثبت رسید که سال گذشته 5 مورد وقف بود.

وی با بیان اینکه امسال مسابقه انشای هفته در مدارس رشت برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: این مسابقه با موضوع وقف در سطح مدارس ناحیه یک و دو رشت اجرا می‌شود.

این مسئول برگزاری چهار نشست تخصصی در هفته وقف را از دیگر برنامه‌های مناسبت این هفته در رشت برشمرد و یادآور شد: این نشست‌ها برای آشنایی با ابعاد گسترده وقف و آسیب‌هایی که وجود دارد برگزار می‌شود.

وی تشکیل شورای اداری وقف را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و متذکر شد: عملکرد اوقاف شهرستان رشت در حوزه فرهنگی قابل توجه است.سال گذشته در سی‌و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم 7 هزار نفر در گیلان شرکت کرده بودند و امسال تنها در شهرستان رشت 50 هزار نفر شرکت کردند.

وی از اعزام 45 مبلغ متخصص و دینی از شهر قم به شهرستان رشت خبر داد و یادآور شد: این مبلغان اقدام به گسترش وقف، معارف قرآنی و دینی و مستمر با سطوح سنی ابتدایی و جوانان می‌کنند.

رئیس اداره اوقاف رشت برپایی خیمه‌های معرفت را از دیگر عملکرد اوقاف رشت ذکر کرد و متذکر شد: این خیمه‌ها خارج از بقاع متبرکه برپا شده است.

به گزارش فارس، شهرستان رشت دارای 207 بقعه متبرکه و 6 هزار رقبه و حدود 400 موقوفه دارد.

انتهای پیام/2300/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول