اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اعلام کرد

سامان‌دهی وقف‌های جدید در راستای نیازهای جامعه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: تمام سعی و تلاش خود را بر این موضوع معطوف کرده‌ایم که وقف‌های جدید نیازهای روز جامعه را برطرف کند.

سامان‌دهی وقف‌های جدید در راستای نیازهای جامعه

علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به سامان‌دهی وقف‌های جدید در راستای نیازهای جامعه، اظهار داشت: حداقل سه سال است که ما برای وقف‌های جدید در ابتدای کار جلسه مشاوره برگزار می‌کنیم و تمام سعی و تلاش خود را بر این موضوع معطوف کرده‌ایم که وقف‌های جدید نیازهای روز جامعه را برطرف کند.

وی با بیان اینکه در شهرهای سنی‌نشین آذربایجان غربی اکثر وقف‌ها برای مسجد انجام می‌گیرد، خاطرنشان کرد: با تلاش‌های سازمان اوقاف و امور خیریه اخیراً دو مورد وقف در شهرستان مهاباد برای کمک به بیماران خاص و دانش‌آموزان بی‌بضاعت به ثبت رسیده است.

مصائبی تعداد وقف‌های جدید ثبت شده در آذربایجان غربی از ابتدای امسال تا 20 آذر ماه را 53 مورد عنوان کرد و اذعان داشت: ارزش ریالی وقف‌های ثبت شده در سال جاری 35 میلیارد تومان برآورد می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی افزود: ما بر اساس تجربه‌ای که در تعمیرات بقعه‌ها و یا احداث اماکن متبرکه به دست آورده‌ایم، بنا به اتلاف وقت در کمیسیون ماده پنج و مجوز شهرداری‌ها مقدمات پروژه‌های سال 93 را از امسال شروع کرده و به اتمام رسانده‌ایم. این پروژه‌ها سال آینده کلنگ زنی شده و به اتمام می‌رسند.

مصائبی به درآمد اندک امامزاده‌ها و اماکن متبرکه آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: امسال از سوی دولت برای این اماکن اعتباری در حدود پنج میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود که تاکنون تنها 13 درصد آن محقق شده است.

انتهای پیام/61010/خ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول