اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سبک جهانی کونگ فوتوآ سنتی:

ساماندهی کونگ فوتوآ سنتی در دست اجرا است

رئیس سبک جهانی ورزش کونگ فوتوآ سنتی گفت: ساماندهی این رشته ورزشی در ایران و برخی کشورها در دست اجرا است.

ساماندهی کونگ فوتوآ سنتی در دست اجرا است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان استان البرز، مصطفی دهقانیان رئیس سبک جهانی کونگ فوتوآ سنتی با بیان مطلب فوق افزود: برای ساماندهی بهتر این رشته ورزشی در کشور بر اساس برنامه‌ریزی‌های در دست اجرا 100هزار ورزشکار که 20 درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند با داشتن 500 مربی در 100 باشگاه ورزشی به آموزش و تمرین می‌پردازند.

وی ادامه داد: در نظر است با انجام برنامه‌های آموزشی و تمرینات مستمر و استفاده از مربیان مجرب و آماده‌سازی لازم بتوانیم در تابستان سال آینده مسابقات انتخابی استان و کشوری را برگزار کنیم تا با انتخاب اعضای تیم ملی زمینه رقابت در مسابقات برون مرزی را نیز فراهم کنیم.

دهقانیان گفت: اکنون خانه ورزش کونگ فو توآ سنتی کشور در کرج مرکز استان البرز مستقر است که 10 درصد جمعیت ورزشی این رشته را در خود جای داده و با داشتن 10 باشگاه فعال قطب این ورزش محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: در نظر است با مشارکت بخش خصوصی و مسئولان مرتبط کشوری و استان زمینه ایجاد یک مجموعه بزرگ رزمی را برای جذب بیشتر جوانان و نوجوانان را در ورزش کونگ فوتوآ سنتی در کرج فراهم کنیم.

رئیس سبک جهانی کونگ فوتوآ سنتی یادآور شد: سبک رزمی سنتی کونگ فوتوآ اولین بار در سال 49 در ارتش ایران پایه‌ریزی شد و در سال 52 به صورت عمومی برنامه‌های آموزشی و تمرینات خود را آغاز کرد که در طول زمان با افت و خیزهای زیادی مواجه شد و اکنون با بازگشایی مجدد زمینه فعالیت آن شروع شده است.

وی در پایان افزود: برنامه‌های آموزشی این سبک اکنون در کشورهایی مانند دانمارک، سوئد، ترکیه، ایتالیا، افغانستان، پاکستان، عراق، امارات متحده عربی، آلمان، فرانسه، آذربایجان و مالزی دنبال می‌شود.

انتهای پیام/2302/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول