اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد:

هیچ پروژه عمرانی تا اتمام طرح‌های نیمه‌تمام یزد آغاز نمی‌شود

مدیرکل جدید میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: دو طرح بزرگ عمرانی میراث فرهنگی سال‌هاست بی‌سرانجام مانده و تا این دو طرح به سرانجام نرسد، هیچ پروژه عمرانی را آغاز نخواهیم کرد.

هیچ پروژه عمرانی تا اتمام طرح‌های نیمه‌تمام یزد آغاز نمی‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، محمدمهدی شرافت پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد اظهار داشت: میراث فرهنگی در استان یزد بسیار با اهمیت است و بقیه بخش‌ها در سایه میراث فرهنگی گم شده و ناشناخته مانده است.

وی اظهار امیدواری کرد که با ایجاد شرایط جدید در میراث فرهنگی یزد بتوانیم نویدبخش آینده‌ای روشن برای میراث نیاکان خود باشیم.

مدیرکل جدید میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان یزد عنوان کرد: میراث فرهنگی ما فقط این ساختمان‌ها نیست و ما سرمایه‌های معنوی بسیار و مفاخر ارزشمندی داریم که تلاش می‌کنیم تک‌تک آنها را بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

وی همچنین بر لزوم توجه جدی‌تر و بیشتر به بافت زخم خورده تاریخی یزد تاکید کرد و افزود: مجموعه‌های بزرگی مثل امیرچخماق و امامزاده جعفر (ع) هنوز به سرانجام نرسیده و تا این طرح‌ها به پایان و سرانجام نرسد، طرح جدیدی را آغاز نخواهیم کرد.

شرافت تاکید کرد: هرکس خواست طرحی را آغاز کند باید از او طرحی جامع که فراگیر باشد و همه اولویت‌ها در آن دیده شود، خواسته شود.

وی عنوان کرد: میراث فرهنگی و ارزش‌هایش متعلق به مدیرکل این اداره نیست و بنده به نیابت از شما عهده‌دار حفظ و نگهداری از این میراث هستم و تلاش می‌کنم وظایف خود را در این حوزه به خوبی به انجام برسانم.

مدیرکل سابق میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در این مراسم با اشاره به گزارشی در طول سه سال فعالیت خود در میراث فرهنگی استان یزد اظهار داشت: 18 سال کار ستادی انجام دادم و بعد از آن ورود به استان بزرگی همچون یزد که بیش از دو سوم آن شهرها و روستاهای تاریخی است، برایم تجربه ارزشمندی بود.

بهرام رضایی عنوان کرد: یزد کانون انگیزه‌ برانگیز گردشگری محسوب می‌شود و خوشبختانه توانستیم حوزه گردشگری را در این استان ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین هتل‌های سنتی کشور در یزد است، خاطرنشان کرد: نوروز امسال 3 میلیون گردشگر به یزدی که خود یک میلیون نفر جمعیت دارد،‌ وارد شد و این کار بسیار بزرگی بود.

رضایی از مالکان بافت تاریخی نیز به خاطر همکاری‌هایی که با میراث فرهنگی داشتند قدردانی کرد.

در این مراسم از خدمات بهرام رضایی تجلیل و محمدمهدی شرافت به عنوان مدیرکل میراث فرهنگی استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/2464/ل30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول