اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی مدیرکل اوقاف کرمانشاه

برنامه‌های هفته وقف در کرمانشاه تشریح شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به تشریح برنامه‌ها و اقدامات هفته وقف در استان کرمانشاه پرداخت.

برنامه‌های هفته وقف در کرمانشاه تشریح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام سید محمدباقر حسینی‌اراکی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمانشاه اظهار داشت: اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه به‌ مناسبت فرارسیدن هفته وقف برنامه‌های مختلفی را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: از 27 ماه صفر تا سوم ربیع‌الاول هفته وقف نام گرفته و در تقویم شمسی سال‌جاری این هفته از روز نهم لغایت پانزدهم دی‌ماه ادامه دارد.

به گفته حسینی‌اراکی، روز نخست این هفته مصادف است با 27 روز ماه صفر و نهم دی‌ماه که با عنوان وقف، قرآن، ولایت و بصیرت عاشورایی نام‌گذاری شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در روز نخست این هفته ایستگاه‌هایی به ‌عنوان همه واقف باشیم در سطح شهر برقرار شده و نشست‌هایی با اصناف، روحانیان و پزشکان در خصوص آثار و برکات وقف برگزار خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با اشاره به اینکه در نخستین روز از هفته وقف همایشی با عنوان "همه واقف باشیم" برگزار می‌شود، گفت: در این روز دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و غبارروبی از مزار شهدای گمنام در برنامه‌ریزی‌ها مورد توجه است.

حسینی‌اراکی بیان داشت: افتتاح نمایشگاه اوقاف با حضور آیت‌الله علما و استاندار کرمانشاه از دیگر برنامه‌های آغازین هفته وقف به ‌شمار می‌آید و برگزاری نشست بصیرتی چراغ مه‌شکن فتنه و پخش نخستین قسمت مسابقه تلویزیونی توشه ماندگار از صدا و سیمای مرکز کرمانشاه از برنامه‌های دیگر است.

وی دومین روز از هفته وقف را با عنوان وقف، سنت نبوی و سیره ائمه اطهار (ع) معرفی کرد و گفت: در این روز که مصادف شده با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص)، ویژه برنامه سوگواری در حرم مطهر احمد بن اسحاق برگزار و زیارت از راه دور پیامبر (ص) نیز قرائت می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ابراز داشت: شعار سومین روز از این هفته وقف، نهاد ممتاز دینی و نقش نظام اسلامی است و در‌ این روز سرکشی از واقفان بازنشسته و بیمار انجام می‌پذیرد.

به گفته حسینی‌اراکی، چهارمین روز از این هفته، وقف، تجلی مودت اهل بیت (ع) با تکریم امامزادگان نام‌گذاری شده که مصادف است با شهادت امام رضا (ع) که برنامه ویژه شهادت این امام همام در مرقد مطهر امامزاده باقر بیستون برگزار خواهد شد.

این مسئول ادامه داد: در پنجمین روز از این هفته که به‌نام وقف، عمل امینانه به نیات واقفان و رفع نیازهای جامعه نام‌گذاری شده، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه پیش از خطبه‌های نماز جمعه به سخنرانی می‌پردازد.

حسینی‌اراکی با بیان اینکه ششمین روز از هفته وقف با عنوان وقف، بانوان واقف و توسعه مشارکت‌های اجتماعی معرفی شده، گفت: در این روز علاوه بر نواختن زنگ وقف در مدارس استان کرمانشاه، مراسم رونمایی از مجموعه 10 جلدی تا بیکران و کتاب مشق پرواز با موضوع شهدا در اوقاف کرمانشاه برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در آخرین روز از هفته وقف که به روز وقف، حماسه اقتصادی و ارتقای بهره‌وری موقوفات و بقاع متبرکه نام‌گذاری شده، برنامه تجلیل از منتخبان مسابقه انشا در مدارس استان، افتتاح ستاد مرکزی موسسه قرآنی میراث ماندگار و ستاد حفظ در کرمانشاه برگزار می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌جاری 24 موقوفه به موقوفات کرمانشاه اضافه شده، تاکید کرد: تعداد موقوفات نسبت به سال گذشته دو برابر شده و این نشان از اعتماد مردم به سازمان اوقاف و امور خیریه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اذعان داشت: در 26 سال گذشته اوقاف خدمات شایانی را در زمینه وقف ارائه داده، اما از سال 88 به بعد با پیشرفت قابل توجهی مواجه بود و فعالیت پنج سال اخیر با 26 سال گذشته برابری می‌کند.

انتهای پیام/2700/ن40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول