اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رودبار اعلام کرد

افزایش 25 درصدی سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی در رودبار

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رودبار گفت: با کاشت 9 هزار هکتار سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی در این شهرستان نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش دارد.

افزایش 25 درصدی سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی در رودبار

کرامت علیدادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی شهرستان رودبار در سال جاری تا امروز حدود 7 هزار و 800 هزار هکتار است که پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان کشت به 9 هزار هکتار برسد.

وی با بیان اینکه سطح زیر کشت گوجه‌فرنگی در این منطقه نسبت به سال گذشته 25 درصد افزایش دارد، افزود: با توجه به قیمت مناسب این محصول در سال گذشته با صادرات گوجه‌فرنگی تولید منطقه به کشورهای حوزه خلیج فارس و عراق و همچنین درخواست‌های بازار داخلی روند کاشت این محصول رو به رشد است.

علیدادی تصریح کرد: نبود صنایع تبدیلی در منطقه، افزایش هزینه‌های حمل و نقل محصولات به بازارهای مصرف و وجود دلالان و واسطه‌ها به دلیل تولید بالا و عدم تعادل عرضه و تقاضا موجب کاهش قیمت گوجه‌فرنگی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات موجود در این زمینه و رفع نارضایتی شدید مردم منطقه در کاهش قیمت محصولات کشاورزی اقداماتی مانند احداث صنایع تبدیلی با دعوت از سرمایه‌گذاران، حل مشکل نبود کامیون حمل محصول و حذف دلالان و واسطه‌ها باید انجام شود.

انتهای پیام/80002/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول