اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

نگاه وزارتخانه به کارفرما و کارگر نگاه تقابلی نیست

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره اینکه کارگر و کارفرما هر دو سرمایه محسوب می‌شوند، گفت: نگاه این وزارتخانه به کارفرما و کارگر تقابلی نیست.

نگاه وزارتخانه به کارفرما و کارگر نگاه تقابلی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سیدعلی اکبر طاهایی، صبح امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد اظهار داشت: فرهنگ کار را نمی‌توان با مطلق انگاری برنامه‌ریزی کنیم و لازم است در برنامه‌ریزی‌ها، فرهنگ کار در هر منطقه مدنظر قرار گیرد.

وی بیان کرد: در گذشته یزد را همواره الگو و مثالی زبانزد در فرهنگ کار می‌دانستند زیرا مردم این دیار با کمترین آبی که از آسمان بر خاک این سرزمین می‌بارد و با خشکسالی‌های پی در پی، در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی در کشور مطرح و در رتبه برتر هستند.

طاهایی عنوان کرد: با نگاهی به کمبودها از یک سو و خلاقیت‌ها و تلاش‌های مجدانه از سوی دیگر این نکته نخستین چیزی است که به ذهن خطور می‌کند که در اینجا به واقع شیعه علی (ع) زندگی می‌کند.

وی با اشاره به سخت‌کوشی‌های حضرت علی (ع) و مبادرت ایشان به انجام کارهای سخت، عنوان کرد: مردم یزد در این زمینه از فرهنگ علوی پیروی کرده‌اند.

طاهایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جامعه بزرگ هدفی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارد، خاطرنشان کرد: تلفیق سه وزارتخانه با یکدیگر، جامعه هدف این وزارتخانه را بسیار گسترده کرده است و این امر لزوم برنامه‌ریزی جدی و قابل اجرا توسط مسئولان را ضروری‌تر می‌کند.

معاون امور مجلس و استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش‌هایی که از دوران وزیر وقت؛ تلفیق این وزارتخانه‌ها تا وزیر فعلی صورت گرفته است، افزود: افرادی که در این وزارتخانه به کار گمارده شده‌اند، افرادی از پیشتازان عرصه جهاد و شهادت هستند و روحیه جهادی آنها، این وزارتخانه را با وجود جمعیت کثیر جامعه هدف، به خوبی پیش برده است.

طاهایی، جامعه هدف این وزارتخانه از تعاونگران گرفته تا کارگران و کارفرمایان را سرمایه‌های ارزشمند وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دانست و تصریح کرد: جامعه هدف ما به واقع سرمایه‌های ارزشمندی برای کشور به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه امروزه دیگر از شاغلان این بخش‌ها به عنوان نیروی انسانی یاد نمی‌شود و آنها را سرمایه‌های انسانی می‌دانند، بیان کرد: نگاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به کارگر و کارفرما، هر دو نگاه به یک سرمایه است در حالی‌که عده‌ای گمان می‌کنند ما نگاه تقابلی به این دو قشر داریم.

طاهایی ضمن تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط مدیرکل سابق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد تاکید کرد: امیدواریم مدیرکل جدید نیز با نگاه درست و مدیریت سرمایه‌های انسانی، تلاش‌ها و خدمات مدیرکل سابق را ادامه دهد و یزد را همچنان الگویی در زمینه کار و تلاش و رفاه در کشور مطرح نگه دارد.

وی همچنین با اشاره به گلایه مدیرکل سابق تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تغییر مدیریت بدون هیچ هماهنگی عنوان کرد: این گلایه به حق است و نباید چنین غفلت‌هایی صورت بگیرد و حداقل حق مدیران سابق، اطلاع‌رسانی به آنها در مورد تغییرات است.

در این مراسم که با حضور استاندار یزد و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان برگزار شد، از خدمات هفت ساله امرالله فلاح‌زاده تجلیل و محمدحسین ریاحی به عنوان مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد معرفی شد.

انتهای پیام/2464/ط40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول