اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ خبر داد

تعطیلی 2 واحد آلاینده در ساوجبلاغ

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ گفت: با پیگیری‌های انجام شده برای مقابله با واحدهای آلاینده محیط زیست در ماه گذشته 2 واحد آلاینده این شهرستان تعطیل شدند.

تعطیلی 2 واحد آلاینده در ساوجبلاغ

حمیدرضا لشکری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم و مسئولان در سال‌های اخیر مقابله با افزایش آلودگی هوا بوده است.

وی تصریح کرد: افزایش آلاینده‌های جوی و افزایش آلودگی هوا مشکلات بسیاری را برای شهروندان ایجاد می‌کند و بر اساس اظهارات کارشناسان، آلودگی هوا اثرات مخرب و منفی بسیاری در سلامت شهروندان و جامعه خواهد داشت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه چه راهکارهایی برای مقابله با این پدیده منفی توسط این اداره انجام شده است، گفت: برای این کار یک یا چند دستگاه و سازمان به تنهایی مسئولیت ندارند و باید با اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کلان و بلند‌مدت و همچنین همراهی و تعامل خود مردم، در این زمینه اقدام شود.

لشکری با اشاره به افزایش آلاینده‌های جوی در فصل سرما و تاثیر منفی این پدیده در پاکی هوا که منجر به تعطیلی برخی مراکز در کلانشهرها از جمله پایتخت شده است، گفت: هرچند موضوع آلودگی هوا بیشتر در کلانشهرها و شهرستان‌های بزرگ احساس می‌شود، اما ادارات محیط زیست در شهرهای کوچک نیز دغدغه‌های بسیاری در این زمینه دارند و به همین دلیل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ساوجبلاغ در ماه‌های اخیر با اجرای طرح‌های ویژه و همچنین افزایش نظارت بر فعالیت کارگاه‌ها و واحدهای تولیدی تلاش خوبی برای مقابله با آلودگی هوا انجام داده است.

وی ادامه داد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به انجام نظارت‌های مستمر بر عملکرد واحدهای تولیدی اشاره کرد؛ براساس قانون واحدهای صنفی فعال در ساوجبلاغ موظف به انجام تمهیداتی در این زمینه شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ تصریح کرد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به الزام واحدهای صنفی به نصب و استفاده از سیستم تصفیه فاضلاب و پسماند‌های صنعتی، فیلترهای صنعتی و بالاخره رعایت استانداردهای لازم اشاره کرد.

لشکری گفت: همچنین برنامه‌های آموزشی متعددی ویژه مدیران واحدهای تولیدی در شهرستان ساوجبلاغ انجام شده است و مدیران واحدهای فوق نیز با محیط زیست شهرستان همکاری و تعامل خوبی داشته‌اند.

وی تصریح کرد: البته برخی از این واحدها به تذکرات توجهی نشان نداند و پس از چند بار اخطار، راهکارهای برخورد قاطع قانونی با واحدهای آلاینده انجام شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ گفت: به عنوان نمونه طی یک ماه گذشته از تداوم فعالیت 2 واحد آلاینده در این شهرستان به دلیل عدم رعایت نکات استاندارد و بی‌توجهی به اخطارها جلوگیری شد و مقام‌های ذی‌صلاح قضایی دستور به تعطیلی این واحدها دادند.

لشکری در پایان تاکید کرد: به طور قطع موضوع مقابله با آلودگی هوا به دلیل حساسیت همواره در رأس فعالیت‌های مدیران و کارکنان اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ قرار داشته و با واحدهای آلاینده برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/2302/ز40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول