اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای پیشگیری از پدیده گاز گرفتگی صورت گیرد

ضرورت کسب اطمینان از کارکرد درست وسایل گرمازا

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد همدان گفت: اطمینان از کارکرد درست وسایل گرمازا برای پیشگیری از پدیده گاز گرفتگی امری ضروری است.

ضرورت کسب اطمینان از کارکرد درست وسایل گرمازا

محمد هاشمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: گاز مرگبار مونوکسیدکربن بسیار سمی، بی‌رنگ، بی بو و بی‌طعم است و بر اثر سوختن ناقص هر ماده سوختنی تولید می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سردرد، تهوع، استفراغ، درد سینه، سرگیجه و سیاهی رفتن چشم‌ها، کاهش کنترل رفتاری و در نهایت بیهوشی علائم وجود قاتل نامرئی در محیط بسته است، گفت: در صورت انتشار گاز سمی مونوکسیدکربن ترکیب گاز با هموگلوبین خون به سرعت انجام می‌شود و پس از آن دیگر اکسیژن به بافت‌های بدن نمی‌رسد و همین امر سبب فلج عصبی و مسمومیت و مرگ می‌شود.

معاون استانداردسازی و آموزش اداره کل استاندارد همدان با اشاره به این موضوع که هشدارهای ایمنی، اصولی برای حفاظت از جان ما هستند و بی‌توجهی به آنها تاکنون حوادث تلخ و تکان‌دهنده بسیاری را رقم زده است، اظهار داشت: باید از وسایل گرمایشی استاندارد و لوله‌کشی مناسب استفاده کرد.

وی گفت: برای ورود هوای تازه به داخل منزل نباید تمام منفذها را بسته شود و هرگز نباید بخاری بدون دودکش در اتاق خواب، حمام و فضاهای کوچک نصب شود.

هاشمی با بیان اینکه نباید لوله دودکش را از پنجره اتاق به بیرون هدایت کرد، ابراز داشت: افراد هرگز وسایل گازسوز دودکش‌دار را بدون دودکش نصب نکنند.

وی افزود: نصب کلاهک به صورت H در بالای ساختمان و 60 سانتیمتر بالاتر از سطح بام الزامی است.

هاشمی با بیان اینکه باید از باز بودن مسیر لوله دودکش و کلاهک و همچنین از گرم بودن لوله دودکش در زمان کار در داخل اتاق اطمینان حاصل کرد، ابراز داشت: از شیلنگ بلند برای رساندن گاز به وسیله گازسوز هرگز استفاده نشود.

وی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از بروز حادثه در اثر ازدیاد فشار گاز بهتر است از گاورنر برای تنظیم فشار استفاده شود، افزود: اگر فشار گاز منزل بالاست و شعله وسایل گازسوز دارای برش و همراه با تولید صدای زیادی است حتماً مورد را باید به اطلاع شرکت ملی گاز رساند.

انتهای پیام/89002/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول