اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در دهمین یادمان جان‌باختگان زلزله بم

مزار جان‌باختگان زلزله بم گلباران شد

در دهمین یادمان 32 هزار جانباخته زلزله پنجم دی ماه 82 بم، مزار جان‌باختگان این حادثه گلباران شد.

مزار جان‌باختگان زلزله بم گلباران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، دهمین یادمان 32 هزار جانباخته زلزله پنجم دی ماه 82 ‌بم عصر امروز با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، استاندار کرمان و دیگر مسئولان استانی در بهشت زهرا (س) بم برگزار و مزار جانباختگان این حادثه گلباران شد.

محمدعلی نجفی‌‌ رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این مراسم اظهار داشت: 10 سال قبل با وقوع یک حادثه غم‌بار تعدادی از عزیزان مردم بم و ملت ایران از دست رفتند و این حادثه همه جهانیان را به بم معطوف کرد.

وی در مورد دلیل حضور در سالگرد زلزله بم‌ بیان داشت: دولت همچنان در کنار مردم بم است و از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

نجفی ابراز داشت: باید به مردم بم تبریک گفت که با عزم راسخ‌ در امر بازسازی شهر خود مشارکت کردند و با همت آنها امروز بم قد برافراشته است.

وی با بیان اینکه مردم بم با صبر و تلاش خود نشان دادند که این دیار دارالصابرین است، افزود: مردم، بم را به عنوان شهری پرنشاط، آباد و دارای حیات ساخته‌اند و باید از این تلاش قدردانی کرد.

نجفی با ابلاغ پیام تسلیت رئیس جمهور به بازماندگان زلزله دلخراش بم عنوان کرد: در نخستین جلسه هیئت دولت مشکلات این شهرستان را مطرح می‌کنم و امیدوارم در کوتاه‌ترین زمان ممکن و به تدریج شاهد رفع آنها باشیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار داشت: شهر بم از ظرفیت‌های ملی و بین‌المللی زیادی برخوردار است و باید با استفاده از‌ کارآفرینان و حمایت بخش خصوصی توسعه‌ای در خور شأن مردم آن داشته باشد. 

حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی در این مراسم بیان داشت: مردم بم با صبوری ‌در این حادثه توانستند شهر خود را بسازند و تلاش‌های آنها به جایی رسید که امروز نگاه‌ جهانیان به این شهر است.

وی افزود: بم روی پای خود ایستاده و رشد و شکوفایی آن همچنان ادامه دارد، مردم بم به این نتیجه رسیده‌اند که باید تلاش کنند و با همت خود دولت را در بازسازی شهرشان حمایت کنند.

به گزارش فارس، ‌معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور بر مزار هنرمند برجسته کشورمان ایرج بسطامی و جانباختگان زلزله بم ادای احترام کرد.

انتهای پیام/2446/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول