اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

فرهنگ نباید فدای اقتصاد شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: فرهنگ نباید در شعاع فشار اقتصادی قرار گیرد.

فرهنگ نباید فدای اقتصاد شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عبدالوحید فیاضی صبح امروز در جمع مسئولان و دست‌اندرکاران امور فرهنگی این شهرستان اظهار داشت: فرهنگ یک هدف و اقتصاد یک وسیله است و دشمن با فشار اقتصادی می‌خواهد فرهنگ را تغییر دهد تا به هدف‌های خود برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ما باید با هوشیاری، فرهنگ ناب و اصول انقلاب خود را پاس بداریم و از آن مراقبت کنیم، افزود: اگر در کشور فعالیت‌های اقتصادی ساماندهی می‌شود باید در کنار آن فعالیت‌های فرهنگی نیز دیده شود.

فیاضی با بیان اینکه می‌گویند فرهنگ یک شبه درست نمی‌شود،حرف درستی است، گفت: باید هر کدام از نهادهای فرهنگی مسئولیت خودشان را در این زمینه ایفا کنند تا با یک مجموعه فرهنگی بتوانیم به هدف‌های نهایی انقلاب اسلامی برسیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: موضوعات فرهنگی باید توسط دستگاه‌های مختلف پیگیری و برنامه‌ریزی شود که در صدر آن شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی، وزارت علوم، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و دستگاه‌های بزرگی مانند سپاه پاسداران اسلامی و بنیاد شهید و امور ایثارگران نقش دارند.

 فیاضی با اشاره به اینکه باید با وحدت و نقشه جامع علمی کشور که در طول این سال‌ها شورای انقلاب فرهنگی آن را ترسیم شده است، کاربردی شود، ادامه داد: اگر این نقشه به درستی اجرا شود و مجریان با برداشت درست به آن عمل کنند، اعتقاد دارم ریل‌گذاری صحیح که مورد تأیید مقام معظم رهبری نیز است، اجرایی شده است.

وی با بیان اینکه ما با این زیرساخت‌ها می‌توانیم جامعه را از نظر فرهنگی بیمه کنیم، گفت: با این روش از نظر اقتصادی هم بیمه می‌شویم.

انتهای پیام/86023/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول