اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسعود مرادی:

داوران ایرانی توانایی قضاوت دیدارهای حساس جهانی را دارند

داور پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: داوران ایرانی توانایی حضور در رقابت‌های بین‌المللی حساس و معتبر از جمله جام جهانی را دارند.

داوران ایرانی توانایی قضاوت دیدارهای حساس جهانی را دارند

مسعود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: فوتبال ایران فارغ از مشکلات و حواشی بسیاری که دارد، از توانمندی‌ها و پتانسیل‌های خوبی سود می‌برد که یک از آنها جامعه داوری است.

وی تصریح کرد: در فوتبال ایران داوران زحمت‌کش، پرتلاش و با تجربه و کارآمدی حضور دارند که مشکلات و کاستی‌ها را به جان خریده و با کمترین امکانات و دستمزد قضاوت می‌کنند.

این داور پیشکسوت با اشاره به برگزاری لیگ حرفه‌ای فوتبال در کشورمان گفت: با وجود همه‌ی نارسایی‌ها و نواقص و کاستی‌ها فوتبال ایران در آسیا دارای اعتبار و جایگاه خوبی است و حضور در جام جهانی نیز به طور قطع منجر به توسعه و پیشرفت این رشته ورزشی پرطرفدار در کشورمان خواهد شد.

مرادی متذکر شد: در کنار قابلیت‌های مربیان و بازیکنان فوتبال ایران، داوری ما نیز پتانسیل و ظرفیت بالایی داشته و بارها ثابت شده است که داوران ایرانی توانایی حضور و قضاوت دیدارهای حساس و مهم از جمله جام جهانی را دارند.

وی با اشاره به استفاه از داوران خارجی در دیدار تیم‌های استقلال و پرسپولیس گفت: سال‌ها برای شهرآورد پایتخت از داوران خارجی استفاده می‌شود و هزاران دلار برای یک قضاوت به آنها می‌دادیم.

مرادی ادامه داد: همان زمان تاکید داشتم که داوران ما از عهده قضاوت این بازی به خوبی بر می‌آیند و در سال‌های اخیر که داور خارجی برای بازی استقلال و پرسپولیس به ایران دعوت نمی‌شود، این ادعا اثبات شد.

وی همچنین به حضور محمد فنایی در فینال رقابت‌های جام جهانی فوتبال و همچنین قضاوت خوب علیرضا فغانی در رقابت‌‌های جام باشگاه‌های جهان که به تازگی برگزار شد، گفت: به طور قطع داوران ایرانی هنوز جایگاه واقعی خود را در فوتبال ایران و جهان پیدا نکرده و آنها می‌توانند در جام جهانی 2014 برزیل نیز حضور داشته باشند.

این داور پیشکسوت افزود: فرایند دعوت از داوران برای حضور در رقابت‌های مهمی چون جام جهانی یک فرایند پیچیده و چند مرحله‌ای است و اکنون آنهایی که بخت حضور و قضاوت در این رقابت‌های بسیار مهم بین‌المللی را دارند، شناخته شده‌اند.

مرادی بیان داشت: در این میان علیرضا فغانی نیز در جام‌ جهانی حضور دارد و امیدوارم این شانس را داشته باشد تا در کنار بهترین‌های داوری فوتبال جهان، از اعتبار داوری ایران دفاع کند.

وی در پایان تاکید کرد: به طور قطع ایران نیز می‌تواند یک نماینده در میان داوران جام جهانی 2014 برزیل داشته باشد و اگر فغانی در این رقابت‌های حساس حضور داشته باشد، عملکرد خوب و قابل قبولی خواهد داشت.

انتهای پیام/2302/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول