اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور نماینده ولی‌فقیه در شهرری انجام شد

گردهمایی ائمه جماعات ری با محوریت نوسازی بافت فرسوده

شهردار منطقه 20 با حضور در جمع ائمه جماعات شهرری نقش آنان را بسیار کلیدی و تاثیرگذار در ترویج فرهنگ احیاء بافت فرسوده در بین شهروندان برشمرد.

گردهمایی ائمه جماعات ری با محوریت نوسازی بافت فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، منصور کتانباف پیش از ظهر امروز در نشستی که با حضور آیت‌الله غیوری، نماینده ولی‌فقیه و ائمه جماعات شهرری برگزار شد، تنها راه حل احیاء بافت فرسوده در منطقه 20، را استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی عنوان کرد و گفت: کمیته‌های اجتماعی در سطح محله‌ها در حال شکل‌گیری است که نقش روحانیون در فعال‌سازی این تشکل در جهت آگاه‌سازی شهروندان بسیار تاثیرگذار است.

شهردار منطقه 20 با اشاره به اینکه استفاده از نظرات و راهکارهای علما و روحانیون در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد افزود: نوسازی بافت‌های فرسوده به ویژه محدوده اطراف حرم حضرت عبدالعظیم‌الحسنی (ع) با تکیه بر معماری ایرانی اسلامی با لحاظ ویژگی‌های معماری ایرانی و اسلامی در نمای بیرونی و پلان‌های داخلی انجام خواهد شد.

وی در ادامه کاهش صدمات بلایای طبیعی و رفع خطر از ساکنان را مهمترین پیامد نوسازی بافت فرسوده برشمرد و افزود: بهبود و زیباسازی سیمای عمومی، استانداردسازی شبکه معابر شهری، تولید ثروت و اشتغال‌زایی از دیگر اهداف احیاء بافت فرسوده است.

شناخت فرصت‌ها و اعتمادسازی راه برون‌رفت از بافت‌های فرسوده

سعید طاهری، مدیر دفتر خدمات نوسازی منطقه 20 نیز به ارائه گزارش عملکرد دفاتر خدمات نوسازی بافت فرسوده پرداخت و گفت: شناخت فرصت‌ها، اعتمادسازی، آگاه‌سازی و ترغیب ساکنان به نوسازی بافت فرسوده از وظایف این دفاتر است.

طاهری ادامه داد: تهیه نقشه‌های معماری، مشاوره در زمینه ساخت و ساز، بیمه و تضمین کیفیت ساختمان، معرفی سازندگان معتبر، تنظیم قرارداد، مشارکت و پیگیری روند تهیه پروانه ساخت از خدمات ویژه دفاتر خدمات نوسازی است که به صورت رایگان به شهروندان ارائه می‌شود.

این نشست با حضور شهردار و قائم مقام شهرداری منطقه 20، نماینده ولی‌فقیه شهرری، ائمه جماعات ری و مدیران دفاتر خدمات نوسازی منطقه 20 در دفتر آیت‌الله غیوری نماینده ولی‌فقیه شهرری تشکیل شد.

حضور شهردار منطقه 20 در بین نمازگزاران با محوریت نوسازی بافت فرسوده

همچنین شهردار منطقه 20 حضور در مساجد به منظور آگاه‌سازی شهروندان و احصاء دیدگاه‌های مردمی را در دستور کار دارد که در این راستا با حضور در مسجد محله نفرآباد و هاشم‌آباد و مسجد ارشاد محله حمزه‌آباد پس از اقامه نماز جماعت با نمازگزاران به گفت‌وگو پرداخت.

حضور شهردار منطقه 20 در مساجد همراه با معاونان، مدیران ارشد و شهرداران نواحی، مدیران دفاتر خدمات نوسازی منطقه 20 است که ایجاد حساسیت در بین شهروندان برای نوسازی بافت فرسوده و جلب مشارکت آنان از مهمترین اهداف این اقدام است.

انتهای پیام/2462/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول