اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول شورای حمایت از بیماران خاص کرمانشاه:

قریب به 2 میلیارد تومان در سفر رهبری به بیماران صعب‌العلاج کمک شد

مسئول شورای هماهنگی حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج استانداری کرمانشاه گفت: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان به بیماران صعب‌العلاج کمک شد.

قریب به 2 میلیارد تومان در سفر رهبری به بیماران صعب‌العلاج کمک شد

حسین بیگلری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: حدود 25 هزار بیمار صعب‌العلاج در استان کرمانشاه شناسایی شده‌اند و پوشش این تعداد بیمار کار سختی است.

بیگلری با بیان اینکه سعی می‌کنیم انجمن‌های مختلف بیماران خاص فعال شوند، ادامه داد: انجمن‌های بیماران سرطانی، ام.اس، دیابت، کلیوی، هموفیلی، تالاسمی و روان فعال هستند و مشکلات درمانی و مالی بیماران را با معرفی به پزشک پیگیری و در گرفتن تخفیف خرید داروها به آن‌ها کمک می‌کنند.

وی از افزایش تعداد بیماران ام.اس خبر داد و گفت: یک‌هزار و 820 بیمار دیالیزی و پیوند کلیه، 950 بیمار ام.اس، 6 هزار بیمار سرطانی، 15 هزار و 800 بیمار دیابتی 130 بیمار هموفیلی، 400 بیمار مزمن روان و 305 بیمار تالاسمی در کرمانشاه شناسایی شده‌اند.

به گفته مسئول شورای هماهنگی حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج استانداری کرمانشاه، دیابت منشاء بسیاری از بیماری‌هاست و توجه به‌موقع به دیابت از رخ دادن بسیاری از مشکلات دیگر جلوگیری می‌کند.

وی تاکید کرد: در سفر پر خیر و برکت مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه، بسیاری از مشکلات بیماران حل و یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان به بیماران صعب‌العلاج کمک شد.

این مسئول با بیان اینکه این بیماران تا 50 درصد از تخفیف خرید دارو برخوردارند، متذکر شد: دفتر نمایندگی حمایت از بیماران کرمانشاهی به ‌مدت 6 ماه است که در تهران دایر شده تا مریضان در تهران تنها نباشند.

بیگلری از رایزنی با شورای اسلامی شهر کرمانشاه و شهردار تهران برای ساخت خوابگاه این بیماران در تهران خبر داد و گفت: حمایت مردم و اطلاع‌رسانی رسانه‌ها نقش زیادی در رفع مشکلات بیماران دارد.

وی خاطر نشان کرد: ساخت یک مرکز تجاری و درمانی در کرمانشاه برای حمایت از این بیماران در دستور کار قرار دارد و برای ساخت این مرکز به چند میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

انتهای پیام/2700/ی30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول