اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل:

دستگاه دیپلماسی از موضع انقلابی پاسخ اهانت آمریکایی‌ها را بدهد

امام جمعه اردبیل گفت: ما از دستگاه دیپلماسی کشورمان انتظار داریم تنها به اتخاذ مواضع دیپلماتیک بسنده نکنند بلکه از موضع انقلابی پاسخی شایسته به اهانت‌ها و تحقیرهای آمریکا بدهند.

دستگاه دیپلماسی از موضع انقلابی پاسخ اهانت آمریکایی‌ها را بدهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اردبیل اظهار داشت: هفته گذشته حرکت بی‌نظیری را از نمایندگان مجلس در ارائه طرح دو فوریتی مبنی بر غنی‌سازی 60 درصد اورانیوم و الزام دولت به این حرکت در پاسخی روشن به زورگویی‌های غرب شاهد بودیم که نشان می‌دهد ما هرگز در موضع انفعال قرار نمی‌گیریم بلکه باید از موضع اقتدار با دشمنان سخن به میان آوریم.

وی عنوان کرد: ما نمی‌توانیم جز با ادبیات اقتدار با استکبار جهانی از در صلح، سازش و گفت‌و گو وارد شویم چرا که آنها به خوبی می‌دانند نقطه قوت این نظام پیشرفت‌های علمی و هسته ای صلح‌آمیز است و نباید این نقطه قدرت را نادیده گرفته و یا به نقطه ضعف تبدیل کنیم.

عاملی تصریح کرد: غرب به خوبی می‌داند که ما از حق مسلم هسته‌ایمان چشم نمی‌پوشیم و این نقطه عزت و اقتدار را حفظ خواهیم کرد و حاضر نیستیم در برابر حق و حقوق واقعی ملت کوتاه بیاییم.

وی به اهانت‌ها و تحقیرهای آمریکا در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: دستگاه دیپلماسی ما نباید تنها به موضع گیری‌های دیپلماتیک بسنده کند بلکه شایسته است از موضع انقلابی و مقتدر پاسخی به این اهانت‌ها و تحقیرها داده شود.

عاملی با انتقاد از تلاش مسئولان ارشد دیپلماسی کشورمان برای ارتباط‌گیری با کشور عربستان افزود: پاسخی که عربستان در مقابل این اظهار تمایل به تقویت ارتباطات داد بسیار شرم‌آور بود ما نباید با دستگاه سعودی که با صدور فتوای خون، دستش به خون هزاران انسان بی‌گناه آلوده شده است.

وی تصریح کرد: آمریکا خواب تسلیم شدن مطلق ایران را با افزایش تحریم‌ها می‌‌بیند و نظام دیپلماسی ما باید به آنها بفهماند که این خواب هرگز تعبیر نخواهد شد و کشورما هیچ وقت در برابر تحریم‌ها دست بسته نخواهد بود.

وی به حادثه اخیر سفر تعدادی از اعضای اتحادیه پارلمانی اروپا به تهران و دیدار با دو نفر از محکومان قضایی فتنه 88 در سفارت یونان اشاره کرد و خاطر‌نشان کرد: دستگاه‌های نظارتی و اطلاعات باید در پیشگاه این ملت پاسخگو باشند که چگونه این گروه با محکومان قضایی دیدار و نشان ساخاروف داده و در برابر ملت و نظام دست به یک دهن‌کجی واقعی زده است.

توهم و بی‌قانونی اضلاع اصلی فتنه 88 بود

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به حماسه 9 دی به عنوان روز بصیرت و حمایت از ولایت اظهار داشت: فتنه 88 دارای سه ضلع توهم، بی‌قانونی و تلاش امپراتوری رسانه غرب بود که درصدد بحران آفرینی در کشور بودند اما با خروش و بصیرت ملی بساط این حرکت نامطلوب برچیده شد.

عاملی ادامه داد: در انتخابات 88 کشور دچار بحران شد اما در 9 دی ملت ما به حرکتی عظیم و خودجوش دست زدند و برای همیشه بساط بحران و فتنه را برچیده و درس عبرتی به دشمنان دادند که مبادا در این مسیر ترفندی دیگری را تکرار کنند.

امام جمعه اردبیل این حضور را به مانند یک رفراندوم ملی توصیف کرد و یادآور شد: استکبار جهانی از همان روز کینه این ملت را به دل گرفته و به دنبال انتقام‌ جویی است چرا که در یک تاکتیک آشکار سعی می‌کند به بحران آفرینی‌ها دست زده و در فضای غبارآلود به یک نابسامانی دست بزند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خطیب جمعه اردبیل به فرمایش مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اگر صدها بار برای نعمت بصیرت این ملت سجده شکر به جا آوریم باز هم کم است چرا که این ملت در دفاع از ولایت فقیه و مبانی اسلام کاری کردند که برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار است.

انتهای پیام/62003/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول