اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل:

کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: صدور کارت ملی هوشمند برای هموطنانمان در حقیقت کلید ورود به دولت الکترونیک و نظام جامع اطلاعات است که به توسعه این بخش کمک می‌کند.

کارت ملی هوشمند کلید ورود به دولت الکترونیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی در گرامیداشت هفته ثبت احوال پیش از خطبه‌های نماز جمعه در اردبیل اظهار داشت: 95 سال پیش نخستین شناسنامه در کشور به نام «فاطمه ایرانی» ثبت شد و شورای فرهنگ عمومی کشور این روز را به نام ثبت احوال نامگذاری کرد که در گرامیداشت این اتفاق مبارک از سوم تا 9 دی ماه هفته ثبت احوال گرامی داشته می‌شود.

وی به پیشرفت‌های سجلی و ثبت احوال در کشور به نسبت سال‌های گذشته و روش‌های دستی و سنتی اشاره کرد و افزود: پروژه آرشیو الکترونیکی یکی از این دستاوردها است که سبب شده هموطنان بدون مراجعه حضوری به محل سکونت خود خدمات سجلی دریافت کنند.

امینی تکمیل 100 درصدی پروژه آرشیو الکترونیکی را بیان کرد و افزود: در استان اردبیل این امکان فراهم شده تا هموطنانمان از هر نقطه کشور بتوانند از خدمات ثبت احوال استفاده کنند و با توجه به داده ‌آمایی و ثبت اطلاعات در سامانه مرکزی از این خدمات بهره بگیرند.

این مسئول صدور شناسنامه مکانیزه را یکی دیگر از خدمات ثبت احوال به شکل نوین بیان کرد و یادآور شد: برای بالا بردن امنیت شناسنامه و سجلی هویتی هموطنان ما اقدام به صدور شناسنامه‌های مکانیزه در استان کردیم و هر شهروندی که بخواهد شناسنامه مکانیزه دریافت کند با مراجعه به نزدیکترین محل اداره ثبت احوال می‌تواند از این خدمات استفاده کند.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل شناسنامه مکانیزه را با کیفیتی متناسب و بدون خدشه، دخل و تصرف بیان کرد و افزود: در این زمینه سعی کردیم تا در تمامی شهرستان‌های امکان صدور شناسنامه مکانیزه را فراهم کنیم.

امینی سومین خدمت نوین ثبت احوال را صدور کارت ملی هوشمند به عنوان جایگزین کارت‌های سابق ملی بیان کرد و گفت: کارت ملی هوشمند در حقیقت کلید ورود به دولت الکترونیک و جامع اطلاعات است که به شیوه امن هموطنان می‌توانند از فضای دیجیتالی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: صدور این کارت هم به کاهش هزینه‌ها و هم صرفه‌جویی در وقت و پویایی مسائل اقتصادی و کیفی شدن خدمات هویتی منجر شده و در بسیاری از کشورهای دنیا نیز از این کارت ملی هوشمند به عنوان کارت تجمیعی استفاده می‌کنند.

این مسئول شاخصه‌های این کارت را کاربرد شناسایی تصدیق هویت و امضای دیجیتالی عنوان کرد و افزود: در کنار آن بهره‌برداران از کارت ملی هوشمند می‌توانند تنها با کد ملی و کد پستی ثبت شده خدمات مختلف دریافت و از این ظرفیت بهره‌برداری کنند.

امینی ادامه داد: دولت با استفاده از کارت ملی هوشمند هموطنان می‌تواند در هدفمندی یارانه‌ها، اجرای سلامت الکترونیکی و کاربری انتخابات به شکل منسجم ورود پیدا کرده و با اتکاء اطلاعاتی و هویتی خدماتی را به هموطنان ارائه کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امینی فعالیت ایستگاه‌های مختلف صدور کارت ملی هوشمند بیان کرد و اذعان داشت: از سال آینده صدور کارت ملی هوشمند در جای جای استان اردبیل آغاز می‌شود.

انتهای پیام/62001/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول