اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مریوان:

خرافه‌پرستی در دین اسلام جایگاهی ندارد/علم خرافه‌پرستی؛ علم شیطانی است

امام جمعه مریوان علم خرافه‌پرستی را علم شیطانی دانست و گفت: خرافه‌پرستی و پیروان این اعمال در دین اسلام جایگاهی ندارند.

خرافه‌پرستی در دین اسلام جایگاهی ندارد/علم خرافه‌پرستی؛ علم شیطانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مریوان، ماموستا مصطفی شیرزادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مریوان در مسجد جامع این شهر اظهار داشت: ذکر و نام خداوند چیزی است که یک مومن واقعی هیچ‌گاه آن را از یاد نخواهد برد.

به گفته امام جمعه مریوان، دنباله‌روی از علم و آگاهی خداوند که در قرآن کریم برای نصیحت‌ کردن مؤمنان آمده است و همچنین استفاده بهینه از نصیحت‌های پیامبر مکرم اسلام راهی به سوی کامیابی دینی و دنیوی مسلمانان است.

شیرزادی عنوان کرد: در زندگانی انسان دو نوع علم وجود دارد یکی خیر و یکی دیگر علم شیطانی که علمی است بر پایه فتنه و دروغ و مردم باید کاملاً بر این امر آگاه باشند و بدانند که علم درست همان علمی است که خداوند متعال در اختیار ما قرار داده و بر خواندن و یادگیری آن هم تاکید کرده است.

ماموستا شیرزادی علم خرافه‌پرستی را علم شیطانی دانست و گفت: خرافه‌پرستی و پیروان این اعمال در دین اسلام جایگاهی ندارند.

وی ایجاد طلسم و سحر توسط جادوگران را یک نوع علم شیطانی عنوان کرده و افزود: متاسفانه دنباله‌روی از علم ماهواره و گشتن دنبال زندگانی کارگردانان تلویزیونی و سرزدن به دلالان بازار فال و خرافه‌های این چنینی امروزه در بین مردم رواج زیادی یافته است که مردم باید بدانند خداوند متعال بر تمامی فالگیران و ساحرانی که به دروغ مشغول کسب درآمد هستند، لعنت فرستاده است.

ماموستا شیرزادی با انتقاد از برخی از عملکرد ساحران و جادوگران گفت: خداوند متعال بر یادگیری خواندن و نوشتن تاکید زیادی نموده است اما هیچ‌گاه خداوند نفرموده است که دنبال راه‌های انحرافی و دانستن علمی که هیچ اساسی و بنیه‌ای درست ندارند، بروند.

وی همچنین با اشاره به اینکه خداوند متعال هیچ چیزی را بدون دلیل خلق نکرده است، افزود : وجود فصل‌های سال که هر کدام از خصوصیات ویژه‌ای برخوردار هستند خود نشان از وجود برکت و عظمت توانایی‌های خداوند متعال است تا انسان مؤمن بداند که خداوند همان‌گونه که در فکر خلق این دنیا و هر آنچه که درون آن است بدون حکمت نبوده و نیست.

شیرزادی در پایان گفت: استفاده از سخنان فالگیرها و گوش دادن به آنان جز خرافه‌ای بیش نیست چراکه تنها خداوند است که بر آینده انسان‌ها واقف است و کسی نمی‌تواند جز ذات خداوند متعال آینده را آن چنان که خواهد بود برای انسان بازگو کند.

انتهای پیام/79008/خ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول