اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر حج و زیارت مازندران خبر داد

اعزام 64 هزار مازندرانی به سرزمین وحی / کاهش اقامت در عربستان

مدیر حج و زیارت مازندران از اعزام 64 هزار مازندرانی به حج عمره مفرده خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود این تعداد زائر تا پایان سال‌جاری به سرزمین وحی اعزام شوند.

اعزام 64 هزار مازندرانی به سرزمین وحی / کاهش اقامت در عربستان

به گزارش خبرگزاری فارس در ساری، ظهر امروز همایش آموزشی اعمال و مناسک حج عمره مفرده در سالن ورزشی سیدرسول حسینی ساری برگزار شد.

این همایش با حضور بیش از سه هزار زائر از شهرستان‌های ساری و میاندرود برگزار شد که قرار است تا پایان سال‌جاری به حج عمره مفرده اعزام شوند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با بیان اینکه زائران حج باید به قوانین و مقررات کشور عربستان آگاهی کامل داشته باشند، گفت: در بعضی از مسائل نیروهای امنیتی کشور عربستان حساسیت خاصی به ورود و خروج زائران ایرانی نشان می‌دهند.

سیدحبیب‌الله ساداتی تصریح کرد: زائران حج عمره باید نسبت به رعایت قوانین و مقررات کشور عربستان با مدیران کاروان‌ها هماهنگی و تعامل داشته باشند.

وی از اعزام 64 هزار مازندرانی به حج عمره مفرده خبر داد و اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود این تعداد زائر تا پایان سال‌جاری به سرزمین وحی اعزام شوند.

مدیرکل حج و زیارت مازندران با تاکید بر اینکه زائران مازندرانی خریدهای خود را در کشور انجام دهند، افزود: حمل ساک‌های اضافی به کشور عربستان موجب ایجاد مشکلاتی می‌شود که بهتر است زائران خریدهای خود را در داخل کشور انجام دهند.

وی از کاهش پنج روزه مدت زمان اقامت زائران در سرزمین وحی خبر داد و گفت: برای اینکه متقاضیان و زائران دیگر هم به آرزوی دیرینه خود برسند مدت زمان اقامت زائران در عربستان به 10 روز رسیده است.

ساداتی تصریح کرد: برای زائران سرزمین وحی بیمه‌های تکمیلی و عام در نظر گرفته شده است که همه زائران حج عمره مفرده بیمه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه 95 درصد اعزام زائران حج عمره مفرده از طریق پرواز هوایی به طور مستقیم به مدینه منوره صورت می‌گیرد، اظهار داشت: تاکنون 12 گروه زائر مازندرانی به سرزمین وحی اعزام شدند.

برخورد جدی با حاملان مواد مخدر به عربستان

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان مازندران با اشاره به اینکه زائران مازندرانی سفیران سرزمین علویان به سرزمین وحی هستند، افزود: زائران حج عمره مفرده از حمل هرگونه وسایل ممنوعه به کشور عربستان خودداری کنند.

فرج‌الله رنجبر با بیان اینکه حمل مواد مخدر به کشور عربستان حیثیت کشور ایران را به خطر می‌اندازد، تصریح کرد: پلیس فرودگاه‌های استان مازندران با متخلفان و حاملان مواد مخدر به کشور عربستان به صورت جدی برخورد می‌کند.

وی از بازگرداندن دو زائر مازندرانی از سفر حج عمره مفرده خبر داد و گفت: دو زائر خانه خدا از فرودگاه استان مازندران در حال حمل مواد مخدر به کشور عربستان بودند که با هوشیاری پلیس از خروج آن‌ها جلوگیری شد.

رنجبر با بیان اینکه در کشور عربستان با حاملان مواد مخدر به شدت برخورد می‌شود، افزود: حمل مواد مخدر از سوی زائران ایرانی هتک حرمت و مجازات به خود را به دنبال دارد که این مسائل زیبنده زائران نیست.

فرمانده پلیس فرودگاه‌های استان مازندران تصریح کرد: حتی حمل مشتقات، کدئین و ترامادول در کشور عربستان ممنوع است و برای افراد متخلف زندانی به دنبال دارد.

انتهای پیام/86003/م30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول