اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نمایشگاه عکس عاشورایی در خارگ افتتاح شد

نمایشگاه عکس عاشورایی با عنوان چهل قطره خون، به همت کانون عکاسان خارگ برپا شد.

نمایشگاه عکس عاشورایی در خارگ افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خارگ، سید محمد اسدی‌زاده رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ صبح امروز در آیین افتتاحیه نخستین نمایشگاه عکس عاشورایی در سینما صدف خارگ که با حضور مسئولان محلی خارگ برگزار شد، اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم خارگ با فرهنگ غنی عاشورایی و الگوسازی خصایص نیک عاشورایی با عنوان چهل قطره خون برپا شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ بیان کرد: پس از اعلام فراخوان برای برگزاری این نمایشگاه، بیش از 350 عکس به دبیرخانه ارسال شد، که پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط داوران، 40 عکس برتر انتخاب و در سایزهای 30 در 40 سانتی‌متر برای برپایی در نمایشگاه بر روی بوم‌های مخصوص چاپ شدند.

اسدی‌زاده تصریح کرد: ما برای ارسال عکس توسط عکاسان محدودیتی ایجاد نکردیم و عکس‌هایی توسط پنج عکاس جوان خارگی، مسعود جعفرزاده، رضا حاتمی، عباس حیدری، مرتضی زنگنه و سید حسن رضوی به تصویر کشیده شد که از امروز به مدت یک هفته تا تاریخ دوازدهم دی‌ماه صبح‌ها از ساعت 7 الی 11 و عصرها از ساعت 15 الی 20 در سینما صدف خارگ برای بازدید عموم دایر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: این عکس‌ها در قالب عکس‌های هنری و خبری بیانگر آداب، رسوم، نمادها و شیوه عزاداری مردم خارگ بوده است و تصاویری از سینه‌زنی‌ها، زنجیرزنی‌ها، سنج و دمام‌زنی‌ها، تعزیه‌ها، مقتل‌خوانی‌ها و مراسم شام غریبان در خارگ را به تصویر کشیده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جزیره خارگ با اشاره به فعالیت انجمن عکاسان خارگ افزود: ما امیدواریم در عید نوروز امسال بتوانیم با فعالیت این هنرمندان، نمایشگاه عکسی را با موضوع دیدنی‌های جزیره خارگ برای گردشگران و مهمانان نوروزی در خارگ برپا کنیم تا از این طریق بتوانیم این جزیره و زیبایی آن را به آنان بشناسانیم.

انتهای پیام/66006/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول