اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان خبر داد

حضور 70 هزار شرکت‌کننده در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان، از حضور بیش از 70 هزار نفر شرکت‌کننده از سراسر کشور در دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد.

حضور 70 هزار شرکت‌کننده در آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام مجتبی حسن‌زاده در جمع خبرنگاران اظهار داشت: 83 درصد از قرآن‌آموزان این مؤسسه در دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم موفق به کسب 60 امتیاز از 100 امتیاز شدند و نمره قبولی در این آزمون را کسب کردند.

وی افزود: در این آزمون که صبح روز جمعه 19 مهرماه در دبیرستان شهید الماسی کاشان همزمان با سراسر کشور برگزار شد از 173 نفر شرکت‌کننده  قرآن‌آموز مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان در رشته‌های مختلف قرآنی، 142 نفر موفق به اخذ نمره قبولی شدند.

به گفته وی، تعداد 51 نفر در رشته حفظ 29 جزء، 37 نفر در رشته ترجمه و مفاهیم مقدماتی، 25  نفر در رشته حفظ سه جزء، هشت نفر در رشته حفظ پنج جزء، هفت نفر در رشته تدبر، شش نفر در رشته حفظ 10 جزء، چهار نفر در رشته حفظ یک جزء، سه نفر در رشته حفظ 20 جزء و یک نفر در رشته تفسیر جزء 29 از این مؤسسه موفق به کسب نمره قبولی در این آزمون شدند.

حسن‌زاده تصریح کرد: برای قبول‌شدگان در این آزمون گواهی‌نامه پایان دوره توسط معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر می‌شود.

وی با اشاره به این که در دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور بیش از 70 هزار نفر شرکت کننده از سراسر کشور برگزار شد ابراز داشت: شرکت‌کنندگان در این دوره آزمون، نسبت به دوره یازدهم این رقابت‌ها که در اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار شد 30 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، دوازدهمین دوره آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم با 23 عنوان رشته برگزار شد که شش عنوان رشته جدید به آزمون دوازدهم  اضافه شده بود.

حسن‌زاده بیان داشت: نتایج آزمون دوازدهم از ابتدای دیماه سال در سایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قابل دسترسی است.

مدیرعامل مؤسسه قرآن و عترت امیرالمؤمنین کاشان افزود: مهلت ارسال اعتراض داوطلبان  بر اساس اعلام اداره آموزش معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تا نیمه دی ماه است.

وی متذکر شد: ارسال اعتراضات فقط از طریق سیستم گزارش مشکل درگاه جامع آموزش قرآن کریم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میسر است.

انتهای پیام/2406/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول