اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در لرستان:

فرهنگ دینی ریشه در قرآن و وحی دارد

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: فرهنگ دینی ریشه در قرآن و وحی دارد و دارای اصالت، ریشه و معنویت است.

فرهنگ دینی ریشه در قرآن و وحی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد، حجت‌الاسلام سید احمد میرعمادی ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی لرستان در خرم‌آباد با بیان اینکه اشاعه فرهنگ غربی در جامعه بنیان خانواده را تضعیف می‌کند، اظهار کرد: امروزه دو فرهنگ دینی و غربی در جامعه وجود دارد، در حالی که فرهنگ دینی دارای اصالت، ریشه و معنویت است.

وی افزود: در مقابل فرهنگ دینی فرهنگ غربی قرار دارد که این فرهنگ با استفاده از تبلیغات وسیع، شبکه‌های ماهواره‌ای، اینترنت و ... در جامعه نفوذ پیدا کرده است.

امام جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه فرهنگ دینی ریشه در قرآن و وحی دارد و تعیین‌کننده سعادت دنیا و آخرت مردم است، گفت: ترویج فرهنگ دینی باعث تحکیم بنیان خانواده، مهربانی و صمیمیت می‌شود و از بین رفتن اعتقادات دینی، ایجاد فساد در اخلاق و جامعه و همچنین از بین رفتن انقلاب‌ها، استقلال و عدالت خواهی جامعه از جمله نتایج رواج فرهنگ غرب در جامعه محسوب می‌شود.

میرعمادی یادآور شد: از بین رفتن بنیان خانواده یکی دیگر از نتایج ترویج فرهنگ غربی در جامعه است که هشدارهای مقام معظم رهبری در رابطه با کاهش ازدواج، افزایش طلاق، کاهش موالید به دلیل ترویج این فرهنگ در جامعه است.

امام جمعه خرم‌آباد گفت: مسئولیت شورای فرهنگ عمومی در رابطه با جلوگیری از ترویج فرهنگ غربی در جامعه است و در این راستا اصالت دادن به ارزش‌ها با استفاده از آموزه‌های دینی، اخلاقی و انقلابی در جامعه یکی از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی است.

نماینده ولی فقیه در لرستان افزود: یکی دیگر از وظایف مهم شورای فرهنگ عمومی مرجعیت قائل شدن برای فرهنگ دینی به عنوان یک اصل و بنیان اساسی در زمینه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... است و تلاش برای از بین بردن نمادهای غربی که وارد فرهنگ جامعه شده‌اند، از دیگر وظایف مهم این شورا محسوب می‌شود.

گفتنی است، در این جلسه بر ضرورت ایجاد کارگروهی برای جلوگیری از افزایش نرخ طلاق در استان لرستان به منظور برگزاری جلسات، بهره‌گیری از آموزه‌های دینی، مشارکت جدی نهادهای حمایتی، تقویت مراکز مشاوره، بهره‌گیری از ظرفیت مطبوعات و خبرگزاری‌ها، استفاده از ظرفیت روحانیون، فضاسازی تبلیغاتی از سوی شهرداری‌ها تصویب شد.

انتهای پیام/2304/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول