اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

دستگیری کامل اعضای باند «برمودا»/ زورگیران بی‌رحم در آستانه مجازات

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان از دستگیری تمامی اعضای باند بزرگ «برمودا» خبر داد و گفت: پرونده این باند خطرناک و خشن تکمیل شده و در روزهای آینده برای مجازات به دستگاه قضایی تحویل داده خواهد شد.

دستگیری کامل اعضای باند «برمودا»/ زورگیران بی‌رحم در آستانه مجازات

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در روزهای آخر آبان‎ماه سال جاری رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خبری را مبنی بر متلاشی شدن باند بزرگ «برمودا» در استان گلستان اعلام کرد که این باند با استفاده از شگردهای گوناگون در استان‎های مختلف کشور اقدام به سرقت از افراد، به‎خصوص خانم‎ها با استفاده از زور، ضرب و جرح می‌کردند.

در خبر اولیه در آبان‎ماه بنا بر دستور مقامات قضایی استان گلستان تصاویر چهار عضوی که در عملیات ابتدایی دستگیر شدند در اختیار رسانه‎ها قرار گرفت تا افرادی که توسط این باند مورد آزار و اذیت قرار گرفتند و اموال آنها به سرقت رفته و یا از مخفیگاه سایر اعضای این باند اطلاع دارند به پلیس آگاهی استان گلستان اطلاع دهند.

با توجه به اینکه وسعت فعالیت این باند در استان‎های مختلف کشور از جمله استان خراسان شمالی، رضوی و جنوبی، گلستان، مازندران و گیلان بوده در کمتر از دو هفته پس از انتشار خبر دستگیری و متلاشی شدن این باند تعداد 30 فقره شکایت از نقاط مختلف کشور به پلیس آگاهی استان گلستان واصل شد.

پس از مراجعه این افراد و شاکیان به پلیس، مقام قضایی دستور انتشار مجدد تصاویر اعضای این باند را صادر کرد که پس از انتشار مجدد تصاویر افراد دستگیر شده علاوه بر مراجعه شاکیان دیگر تعداد پنج نفر دیگر از اعضای این باند خشن توسط ماموران پلیس آگاهی استان گلستان شناسایی و دستگیر شدند.

ضرب و جرح، آدم‎ربایی، آزار و اذیت و سرقت به عنف جرائم این باند خشن

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان عصر امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگاران در خصوص وضعیت پرونده این باند زورگیر اظهار داشت: پس از اطلاع‎رسانی بسیار خوب و مناسب رسانه‎های مختلف در دستگیری اولیه چهار عضو اعضای این باند شاکیان زیادی برای تنظیم شکایت به پلیس آگاهی استان گلستان مراجعه کردند.

محمدرضا اکبری ادامه داد: همزمان با وصول شکایت‎ها در ادامه عملیات شناسایی و دستگیری اعضای این باند در روزهای گذشته پلیس آگاهی استان گلستان موفق شد پنج عضو دیگر از اعضای این باند که یک مرد و دو زن بودند را دستگیر کند.

وی افزود: در حال حاضر تا به امروز تعداد 36 فقره پرونده شکایت از این باند با عنوان سرقت به عنف و آدم‎ربایی در پلیس آگاهی استان گلستان تشکیل شده است که 95 درصد شاکیان زن بوده‌اند.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: در بررسی اولیه و در دستگیری ابتدایی چهار عضو از این باند یک دستگاه پرچ پلاک خودرو کشف شد که گارآگاهان را به این مسئله رساند که این افراد با خرید و یا سرقت خودرو اقدام به تعویض پلاک سرقتی می‎کردند که در تحقیقات تکمیلی متوجه شدیم که این افراد علاوه بر سرقت از افراد همراه با آزار، اذیت، ضرب و جرح اقدام به یک مورد آدم‎ربایی در خراسان رضوی نیز کرده‎اند.

اکبری بیان کرد: در مجموع تا به امروز 9 نفر از اعضای این باند دستگیر شدند و دستگیری اعضای باند خشن «برمودا» کامل شده است.

وی متذکر شد: جرائم ارتکابی این باند عبارت است از ضرب و جرح، آدم‎ربایی، آزار و اذیت، سرقت به عنف که پرونده این باند در روزهای آینده برای رسیدگی تحویل دستگاه قضایی خواهد شد.

رئیس پلیس آگاهی استان گلستان تاکید کرد: تکمیل پرونده اعضای این باند به معنی عدم رسیدگی شکایت شاکیان دیگر نیست و در طول روند رسیدگی اگر باز هم شخصی شکایت خود را در پلیس آگاهی استان گلستان مطرح کند، پلیس با جدیت پرونده آنها را رسیدگی و برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/83004/غ40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول