اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی

سند اجرایی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک اراک تصویب شد

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی از تصویب سند اجرایی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک شهر اراک در شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان خبر داد.

سند اجرایی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک اراک تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک غلامرضا فتح‌آبادی ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: سند اجرایی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک شهری با هدف کاهش حوادث ترافیکی و بهبود عبور و مرور تهیه و تدوین شده است.

وی تصریح کرد: برنامه‌های این سند که بالغ بر 900 برنامه‌ فرهنگی و اجرایی است توسط 40 دستگاه اجرایی به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی پیشگیری و کاهش تصادفات و خسارات ناشی از تصادفات را مهم‌ترین هدف تهیه و تدوین این سند برشمرد و خاطرنشان کرد: برنامه‌های سند اجرایی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک در سال آینده اجرایی خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود با اجرای آن شاهد کاهش 25 درصدی تصادفات ترافیکی باشیم.

فتح‌آبادی کاهش 10 درصدی تصادفات کشور را یکی از تکالیف محوری برنامه پنجم در ماده 163 اعلام کرد و ادامه داد: امید می‌رود با اجرایی شدن سند اجرایی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک شاهد تحقق این مهم باشیم.

وی با اشاره به کشته شدن 623 نفر بر اثر وقوع تصادف طی سال گذشته بیان داشت: در سال گذشته 20 هزار و 68 نفر بر اثر حوادث ترافیکی جان خود را از دست داده‌اند که از این تعداد 623 نفر معادل 1.3 درصد سهم استان مرکزی بوده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی درباره منابع مالی سند اجرایی توسعه و ارتقای فرهنگ ترافیک اظهار داشت: منابع مالی مورد نیاز برای اجرای این برنامه از محل دو درصد جرایم راهنمایی و رانندگی و اعتبارات استانی تامین خواهد شد.

انتهای پیام/87006/غ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول