اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقیمی:

ارتقاء فرهنگ ترافیک هزینه‌های سربار درمانی را کاهش می‌دهد

استاندار مرکزی گفت: ارتقاء فرهنگ ترافیک در جامعه از تحمیل هزینه‌های سربار درمانی و سلامت اجتماعی می‌کاهد.

ارتقاء فرهنگ ترافیک هزینه‌های سربار درمانی را کاهش می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک محمدحسین مقیمی ظهر امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان مرکزی اظهار داشت: متاسفانه ضعف در فرهنگ ترافیک و عدم توجه به قوانین ترافیکی در بین مردم موجب شده هر ساله بخش قابل توجهی از هزینه‌های کشور به درمان حادثه دیدگان حوادث رانندگی اختصاص یابد، در حالی که بالا بودن فرهنگ ترافیک میزان وقوع حوادث ترافیکی را کاهش خواهد داد.

وی تصریح کرد: ضعف فرهنگی ترافیک یکی از عوامل تهدید سلامت مردم است که در بسیاری از مواقع جان آنها را با خطر مرگ مواجه می‌کند.

استاندار مرکزی افزود: سالانه بخش قابل توجهی از اعتبارات و هزینه‌های دولت بابت پرداخت دیه و درمان حادثه‌دیدگان ترافیکی هزینه می‌شود، در حالی که می‌توان با فرهنگ‌‌سازی سطح فرهنگ ترافیک را در بین مردم افزایش داد.

مقیمی گفت: برای اولین بار در کشور ارتقاء فرهنگ ترافیکی بر اساس سند و به صورت پایلوت در شهر اراک اجرا می‌شود که این سند امروز به تصویب شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان رسیده است.

وی مهمترین ویژگی این سند را علمی بودن، پیش‌بینی همکاری‌های بین بخشی و همچنین مدیریت واحد در اجرای آن عنوان کرد و بیان داشت: این سند که از سوی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با صرف حدود 900 نفر ساعت وقت تهیه و تدوین شده است، شامل 900 برنامه می‌باشد و برای 46 دستگاه اجرایی سطح استان برنامه‌‌ها و فعالیت‌های متعددی را دیده که برای اولین بار در سطح کشور اجرایی خواهد شد.

مقیمی ارتقاء فرهنگ ترافیک و سوق دادن مردم به ضابطه‌های قانونی، کاهش درصد عوامل انسانی در تصادفات و اصلاحات فنی را از نیازهای زیربنایی استان مرکزی اعلام کرد و ادامه داد: طی سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی در حوزه ترافیک صورت گرفته گرچه این اقدامات کافی نبوده و باید بیش از گذشته در این حوزه کار کرد.

در این جلسه کلیات بودجه سال 1393 و همچنین طرح توسعه منطقه نمونه گردشگری گردو در شهر اراک نیز به تصویب اعضاء رسید.

انتهای پیام/87006/ع30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول