اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهور اردبیل:

افزایش جریمه‌ها برطرف‌کننده مشکلات ترافیکی نیست

رئیس پلیس راهور استان اردبیل گفت: ارقام بالای جریمه و افزایش روزافزون مبالغ جریمه راهنمایی و رانندگی به تنهایی رفع‌کننده مشکلات ترافیکی نیست.

افزایش جریمه‌ها برطرف‌کننده مشکلات ترافیکی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علی مریخی عصر امروز در جلسه بررسی راهکارهای کنترل و نظارت بر ترافیک شهر اردبیل اظهار داشت: ما تنها در این حوزه باید چشم امید به فرهنگ‌سازی و تقویت آگاهی‌بخشی مردم باشیم تا آنها با تفکری درست و اندیشه‌ای سالم بتوانند مشکلات ترافیکی را برطرف کرده و در این زمینه با راهگشایی لازم عمل کنند.

وی با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در جامعه در زمینه کنترل ترافیک تصریح کرد: اگر اقدامات آموزشی و فرهنگ‌سازی در این رابطه جدی گرفته نشود، استفاده از ابزار بازدارنده جریمه هر چند با ارقام بالاتر هم در کنترل ترافیک مؤثر نمی‌شود.

مریخی با بیان اینکه در برخی موارد شاهد هستیم تابلوهای تبلیغاتی شهری در معابر با گرفتن دید مناسب چراغ‌های راهنمایی و رانندگی موجب تشدید ترافیک می‌شود، رفع این قبیل موانع را ضروری خواند و اختصاص‌ بخشی از ظرفیت اطلاع‌رسانی در تابلوها و بیلبوردهای شهری به امر فرهنگ‌سازی در زمینه ترافیک همچون تشویق به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، بستن کمربند ایمنی و... را خواستار شد.

رئیس پلیس راهور استان اقدامات مشترک صورت گرفته مابین شهرداری و راهنمایی و رانندگی در برخی کلانشهرها در زمینه آموزش عمومی مباحث ترافیکی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: در اردبیل نیز می‌توانیم با هماهنگی‌های لازم نسبت به برگزاری چنین دوره‌های آموزشی برای عموم شهروندان اقدام کنیم.

وی با ابراز خرسندی از تعاملات مناسب موجود مابین شهرداری اردبیل و راهنمایی و رانندگی اضافه کرد: به حمدالله مشکلی در این ارتباط وجود نداشته و هدف از برگزاری نشست‌های مشترک نیز صرفاً به جهت هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر برای انجام اقدامات مشترک و جدید در زمینه ترویج فرهنگ ترافیکی است.

مریخی با بیان برخی پیشنهادات در زمینه بهبود وضعیت ترافیکی شهر بیان کرد: راه‌اندازی باند کندرو و تندرو بزرگراه بسیج حدفاصل میدان مقدس اردبیلی و میدان آزادگان و تعیین مکان مناسب جهت پارک جرثقیل‌های متوقف شده در حریم بزرگراه بسیج در این مسیر می‌تواند امر ساماندهی این معبر توسط راهنمایی و رانندگی را تسریع بخشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان اردبیل نیز تعیین تکلیف و تعیین محل بلامانع برای میوه‌فروشان سیار به خصوص در میادین مبارزان و فرهنگ، تکمیل کانال سنگی بزرگراه مقدس اردبیلی، استفاده از مخروطی‌های ایمنی در ابتدا و انتهای محل استقرار چرخ دستی رفتگران در معابر، نرده‌کشی در نقاط حادثه‌آفرین بزرگراه‌های شهر، نمک‌پاشی معابر و پل‌های روگذر در هنگام بارش برف را از جمله نیازهای موجود بیان کرد و اقدام شهرداری اردبیل در این موارد را خواستار شد.

فریدون قنبرزاده در این جلسه از برگزاری دوره‌های آموزشی برای رانندگان وسایل حمل و نقل عمومی به خصوص رانندگان تاکسی با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل خبر داد و افزود: روزهای دوشنبه هر هفته نسبت به برگزاری این دوره‌ها اقدام می‌شود.

وی پیشنهاد داد: شهرداری و راهنمایی و رانندگی اردبیل در زمینه چاپ و نشر کتابچه‌های ویژه آموزش قوانین راهنمایی و رانندگی برای دانش‌آموزان همکاری‌های مشترک داشته باشند.

انتهای پیام/62004/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول