اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا:

پرداخت مستمری به هنرمندان پیشکسوت آستارا

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا از اجرای طرح تکریم هنرمندان در این شهرستان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح هنرمندان پیشکسوت و از کارافتاده کمک مستمری دریافت می‌کنند.

پرداخت مستمری به هنرمندان پیشکسوت آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، ابراهیم مسئلتی بعد از ظهر امروز در جلسه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به اجرای طرح حمایتی از هنرمندان اظهار کرد: در راستای سیاست حمایتی، هنرمندان پیشکسوت و از کارافتاده کمک مستمری دریافت می‌کنند.

وی افزود: هنرمندان رشته‌های داستان، شعر، موسیقی، نمایش، سینما، هنرهای تجسمی و تعزیه با 20 سال سابقه کار می‌توانند با ارائه مدارک مورد حمایت این طرح قرار گیرند.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا ادامه داد: هنرمندان با داشتن شرایطی مانند کهولت سن، عائله‌مندی، بیماری و از کارافتادگی می‌توانند مشمول این طرح شوند.

به گفته وی، هنرمندانی که از محل‌های دیگری مستمری دریافت نمی‌کنند و قادر به تامین مخارج زندگی نیستند می‎توانند مورد حمایت طرح مذکور قرار گیرند.

مسئلتی خاطرنشان کرد: کمک تعیین شده پس از مرگ هنرمند با تصویب شورای ارزشیابی به همسر و فرزندان تحت تکفل وی تعلق می‌گیرد و مشمولان می‎توانند برای بهره‌مندی از خدمات طرح تکریم به آدرس بندر آستارا مجتمع فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراجعه کنند.

وی در ادامه از برگزاری کلاس‎های آموزشی ادبی با همکاری انجمن شعر و ادب شهریار در آستارا خبر داد و گفت: زمان برگزاری این کلاس‌های آموزشی اول بهمن سال جاری است.

این مسئول اضافه کرد: کلاس‌های مذکور روزهای شنبه هر هفته در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت در کلاس‌های آموزشی برای عموم آزاد و رایگان است، خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان در پایان دوره به عضویت انجمن شعر و ادب شهریار در می‌آیند.

مسئلتی یادآور شد: سال‎های گذشته شاهد برگزاری کلاس‎های آموزشی ادبی در بندر آستارا بودیم و از این کلاس‌ها شاعران برجسته‌ای به جامعه ادبی کشور معرفی شدند.

انتهای پیام/84001 /ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول