اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اثری از آیت‌الله مصباح یزدی

کتاب «خودشناسی برای خودسازی» منتشر شد

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) از چاپ هجدهم کتاب «خودشناسی برای خودسازی» خبر داد.

کتاب «خودشناسی برای خودسازی» منتشر شد

محمد روحانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کتاب «خودشناسی برای خودسازی» اظهار کرد: انسان موجودی کمال‌پذیر بوده و هدف وی شامل شناخت کمال حقیقی و اسلوب آن، بررسی بینش‌های درونی خود برای بازشناختن خواست‌ها و کشش‌هایی که در وجود ما برای کمال نهاده شده، است.

وی خاطرنشان کرد: انسان با استفاده از روشن‌ترین و قطعی‌ترین معلومات به کشف مجهولات نائل می‌شود و در موارد لزوم به دلایل پیچیده عقلی و نقلی اشاره می‌‌کند.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) عنوان داشت:‌ در این کتاب ابتدا ضرورت خودشناسی تبیین شده و سپس به مقوله کمال می‌پردازد و سپس سلسله کمالات، حرکت کمالی و عوامل و شرایط آن، ادراک غریزی و غیر غریزی را بررسی می‌کند و با توجه به آرای فلاسفه درباره کمال انسان به موضوع کمال به طور کامل می‌پردازد.

وی با اشاره به سمت و سوی امیال فطری گفت: در این موضوع ادراک و مراتب آن، قدرت و مظاهر عشق و پرستش مورد تحقیق قرار می‌گیرد.

روحانی با اشاره به سوالات مطرح‌شده در کتاب «خودشناسی برای خودسازی» گفت: لذت چیست، عالی‌ترین لذت انسان کدام است و چگونه می‌توان به کمال رسید از جمله سئوالات مطرح شده در این کتاب است.

وی خاطرنشان کرد: موضوع دیگر نقطه اوج امیال است که این سوال محوری پاسخ داده می‌شود که آیا ارضای کامل امیال فطری امکان‌پذیر است و سوال دیگر که به عنوان محور طرح می‌شود این است که آیا ارتباط آگاهانه فرد با آفریدگار به طور عقلی ممکن است.

مدیر تدوین و انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ادامه داد: در این زمینه به شواهدی از آیات، روایات و نتیجه‌گیری از مباحث صورت‌گرفته، پرداخته می‌شود و سپس چند پرسش اساسی مطرح می‌شود و پاسخ‌ها در قرب خدا، راه قرب، حقیقت عبادت،‌ نقش علم در تکامل یا رابطه بین علم و ایمان و عمل و تدبیر اراده ارائه و در نهایت نقش میل و اراده در ادراک و موضوع اراده و انتخاب بررسی می‌شود.

چاپ هجدهم کتاب «خودشناسی برای خودسازی» در 128 صفحه توسط علامه مصباح‌یزدی تالیف شده و با قیمت 3 هزار و 500 تومان به همت انتشارات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) منتشر شد.

انتهای پیام/78003/ع30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول