اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری فارس خبر داد

نجات دو محکوم از اعدام با رضایت اولیای دم

رئیس کل دادگستری فارس گفت: محکومانی که در نزاع سال‌های 1384 و 1386 در روستای کلستان شیراز اقدام به قتل عمد دو نفر از خانواده‌های کاظمی و حقیقی کرده بودند، با رضایت اولیای دم از مجازات اعدام نجات یافتند.

نجات دو محکوم از اعدام با رضایت اولیای دم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ذبیح‌الله خدائیان ظهر امروز در آیین صلح و سازش خانواده‌های دو طرف در جمع اولیای دم و اهالی این روستا در حسینیه عاشقان ثارالله در سخنانی اظهار داشت: نیروی انتظامی و دادگستری در برخورد با ناامنی و قتل عمد بدون هیچ‌گونه اغماض با مجرمان برخورد قانونی می‌کنند، اما توجه به برقراری صلح و سازش در اولویت کار قضا قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه صلح و سازش یکی از آموزه‌های فرهنگ دینی و مذهبی است، افزود: برقراری امنیت در گرو صلح، الفت و دوستی بین اقشار، طوایف و اقوام است و خلاف آن منجر به درگیری، نزاع و در نتیجه قتل و ناامنی می‌شود.

رئیس کل دادگستری استان فارس خاطرنشان کرد: با اعدام فرد مجرم، کینه‌ها و خصومت‌ها از بین نمی‌رود و در این راستا بر تمام افراد، اقشار جامعه به ویژه مسئولان و متولیان امنیتی و قضایی فرض است که فرهنگ صلح و سازش را در جامعه نهادینه کنند.

خدائیان تصریح کرد: مهم‌ترین رویکرد دادگستری و نیروی انتظامی این است که اختلاف‌ها، نزاع‌ها و درگیری‌های محلی و قومی را تبدیل به صلح و سازش و دوستی کنند تا شاهد جامعه‌ای پویا و بانشاط باشیم.

وی بیان داشت: سالانه 200 هزار پرونده اختلاف و نزاع به شورای حل اختلاف استان فارس وارد می‌شود که از این تعداد یک‌چهارم آن منجر به صلح و سازش شده است.

رئیس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد: در سال جاری نیز از سوی شورای حل اختلاف استان فارس 12 قتل به صلح و سازش اولیای دم منجر شده است.

انتهای پیام/2448/ذ20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول