اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار قائمشهر خبر داد

معرفی سرمایه‌گذار برای پارک جنگلی تلار قائمشهر

فرماندار قائمشهر از معرفی سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای پارک جنگلی تلار به استاندار خبر داد.

معرفی سرمایه‌گذار برای پارک جنگلی تلار قائمشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، علی پیرفلک ظهر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی و گردشگری این شهرستان که در محل فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: برخی دستگاه‌ها مانند منابع طبیعی همراهی لازم را با برنامه‌ها و دغدغه‌های مسئولان شهرستان ندارند.

فرماندار قائمشهر افزود: منابع طبیعی تنها اجازه راه‌اندازی وسایل بازی کودکان را می‌دهد در صورتی که این موضوع برای هیچ سرمایه‌گذاری توجیه اقتصادی ندارد.

وی بیان داشت: در حال حاضر کمتر از 10 درصد ظرفیت امکانات گردشگری قائمشهر بهره‌برداری می‌شود.

پیرفلک وجود نمایشگاه بین‌المللی مازندران در قائمشهر را یکی از ظرفیت‌های درآمدزایی اعلام کرد و افزود: امکانات اقامتی خوبی در قائمشهر وجود ندارد.

فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه قائمشهر تا سال‌های گذشته فقط برای تردد و استفاده مسافران از جایگاه پمپ بنزین بود، گفت: تهیه زیرساخت‌های پارک سراج و پارک سیاه‌رود در اقامت حداقلی مسافران تاثیر گذاشته است.

وی ادامه داد: منطقه باستانی گردکوه با تمدن 4 هزار ساله در صورت احیا می‌تواند نقطه قوتی برای جذب گردشگر برای قائمشهر باشد.

این مسئول از سازمان میراث فرهنگی مازندران خواست تا اقدامات لازم را برای احیای مناطق باستانی و پارک جنگلی تلار با مشارکت شهرداری را انجام دهد.

نماینده عالی دولت در قائمشهر با اشاره به اینکه در پارک جنگلی تلار کمترین امکانات مهیا شده است، تصریح کرد: زیرساخت‌های معمولی توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری استان در سال‌های اخیر ایجاد شده ولی به دلیل عدم همکاری اداره کل منابع طبیعی از ظرفیت‌های این پارک نتوانستیم بهره مناسب ببریم.

فرماندار قائمشهر گفت: بیش از 40 درصد درختان پارک جنگلی تلار فرسوده شده است و بر اساس قانون منابع طبیعی این درختان باید قطع و درختان دیگر کاشته شود.

وی با اشاره به اینکه به دلیل کمبود منابع مالی توسط منابع طبیعی این درختان رها شده است، گفت: با وجود اینکه منابع طبیعی توان اجرای طرح را ندارد ولی حاضر نیست از توان سرمایه‌گذاران نیز استفاده کند.

پیرفلک به منطقه باستانی گردکوه اشاره کرد و بیان داشت: به دلیل کمبود منابع مالی و نیروی انسانی فعالیت‌ها و کارهای انجام شده در این منطقه باستانی از بین رفته است.

انتهای پیام/2296/ح30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول