اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره جنگل‎کاری منابع طبیعی استان سمنان:

6 ذخیره‎گاه جنگلی در استان سمنان شناسایی شد

رئیس اداره جنگل‎کاری و جنگل‎داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از وجود 6 ذخیره‎گاه جنگلی به مساحت یک هزار و 133 هکتار در استان سمنان خبر داد.

6 ذخیره‎گاه جنگلی در استان سمنان شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، بهزاد گلابیان امروز افزود: کل مساحت جنگل‎های استان سمنان، 352 هزار هکتار است که بالغ بر 58 هزار هکتار آن را جنگل‎های خزری تشکیل داده و مابقی جنگل‎های ایران تورانی هستند.

وی ادامه داد: سازمان جنگل‎ها به منظور حفاظت بیشتر و جلوگیری از انقراض گونه‌های با ارزش جنگلی در مناطق حساس و آسیب‎پذیر به احداث ذخیره‎گاه‎های جنگلی پرداخته است و در این ذخیره‎گاه‎ها هرگونه بهره‌برداری از محصولات جنگلی ممنوع و از ورود دام به داخل آنها جلوگیری می‎شود.

رئیس اداره جنگل‎کاری و جنگل‎داری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان، سرانه جنگل برای هر نفر در استان سمنان را پنج هزار و 600 متر مربع عنوان کرد و گفت: جنگل‎های خزری مهم‎ترین جنگل‎های این استان هستند که عمدتاً در شهرستان‎های مهدیشهر، دامغان، شاهرود و میامی قرار دارند.

گلابیان، جنگل ابر را از جنگل‎های منحصر به فرد کشور و استان سمنان دانست و اظهار کرد: این جنگل از جمله جنگل‎های خزری است که موقعیت خاص و ارتفاع آن باعث شده که ابرهای مناطق شمالی در دامنه این جنگل گرد آمده و ما در آن با اقیانوسی از ابر مواجه شویم.

وی ادامه داد: این جنگل به واسطه شرایط ویژه و زیبایی‎های چشم‎نواز و نزدیکی به جاده از جاذبه‎های گردشگری کشور است که سالانه شمار زیادی از علاقه‎مندان به طبیعت را به سوی خود می‎کشاند.

رئیس اداره جنگل‎کاری و جنگل‎داری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان با اشاره به طرح احداث جاده در این جنگل تصریح کرد: در آن طرح قرار بود که جاده نه در خود جنگل ابر که تا پیش از جنگل و تا روستای ابر احداث شود و اجرای این طرح را به استان گلستان واگذار کرده بود.

گلابیان با اشاره به بازدید سالانه شمار زیادی از دوست‎داران طبیعت از این جنگل اضافه کرد: قرار است که تنها جاده پیشین تعریض شود تا کم‎ترین صدمات زیست محیطی به این جنگل زیبا وارد شود.

انتهای پیام/2249/ر/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول