اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی انتظامی کردستان خبر داد

افزایش 102 درصدی کشفیات جرائم در کردستان

رئیس پلیس آگاهی انتظامی کردستان از افزایش 102 درصدی میزان کشفیات جرائم در سطح استان در طول 9 ماهه امسال خبر داد.

افزایش 102 درصدی کشفیات جرائم در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علی احمدی‌تبار ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان کردستان اظهار کرد: یکی از مباحث مهم در رابطه با جرایم خشن سرقت از منازل است که پلیس در راستای مقابله با اینگونه جرایم اقدامات زیادی در سطح استان انجام داده است تا این میزان جرائم به حداقل برسد.

وی افزود: در طول 9 ماهه امسال 90 درصد از جرایم واقعه در سطح استان کشف و شناسایی شده به طوری که پلیس آگاهی استان کردستان در همین مدت موفق به کسب رتبه دوم کشوری شده است.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی کردستان اضافه کرد: در زمینه کشف جرائم واقعه استان کردستان از رتبه 11 کشوری در سال‌های گذشته به رتبه دوم ارتقاء یافته است.

احمدی‌تبار تصریح کرد: در طول یک ماهه گذشته در زمینه سرقت منازل 143 رصد افزایش کشف در سطح استان داشتیم.

وی بیان کرد: در مدت یاد شده در زمینه کشف جرایم واقعه خشن از جمله سرقت، سرقت به عنف، سرقت مسلحانه، قتل، آدم‌ربایی و تجاوز به عنف 102 درصد افزایش داشته اشت.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی کردستان به شناسایی و انهدام یک باند سرقت در شهرستان سنندج اشاره کرد و افزود: در همین راستا 15 نفر از اعضای این باند شناسایی و به سرقت 15 مورد اعتراف کردند.

احمدی‌تبار تصریح کرد: عمده اقلام سرقتی این باند سارق در شهرستان سنندج پول و طلاجات بوده و همه این افراد معتاد بودند که برای تامین مواد مخدر خود این اقلام را به قیمت نازل در بازار می‌فروختند.

وی با اشاره به تبعات منفی سرقت از نظر روحی و روانی بر جامعه اظهار کرد: سرقت امنیت داخلی و کانون خانواده را نیز دچار مشکلاتی خواهد کرد.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی کردستان با تاکید بر اینکه پیشگیری در هر زمینه‌ای حتی در مواقع وقوع سرقت بهتر از درمان است، اضافه کرد: پیشگیری از لحاظ اینکه کم هزینه و از نظر زمان و وقت نیز اتلاف نخواهد شد مقرون به صرفه است و امنیت جامعه نیز به مخاطره نخواهد افتاد و تخلفات مجرمانه نیز کمتر به وقوع می‌پیوندد.

احمدی‌تبار از اجرای دو طرح مقابله با سرقت منازل در سطح شهرستان سنندج در طول یک ماه اخیر خبر داد.

وی به افراد جامعه و خانواده‌ها توصیه کرد: خانواده‌ها به منظور اطمینان بیشتر هنگام خروج از منزل از بسته بودن درب منازل و قفل کردن درها اطمینان حاصل کنند و کلید منازل را به افراد مطمئن تحویل دهند.

رئیس پلیس آگاهی انتظامی کردستان تاکید کرد: خانواده‌ها هنگام مسافرت حتی‌الامکان پول نقد و طلاجات و جواهرات و اشیای قیمتی را در منزل نگهداری نکنند و در صورت نیاز منازل را به افراد مورد اطمینان تحویل دهند.

انتهای پیام/79005/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول