اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان میراث فرهنگی مطرح کرد

بازسازی 80 درصدی ارگ بم/ نحوه بازسازی قابل عرضه در سطح جهانی است

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 80 درصد از بازسازی ارگ بم انجام شده است و امیدوارم طی سه سال آینده امر بازسازی ارگ پایان یابد.

بازسازی 80 درصدی ارگ بم/ نحوه بازسازی قابل عرضه در سطح جهانی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بم، محمدعلی نجفی پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی بم و یک دهه میراث جهانی اظهار داشت: زلزله دلخراش بم نه تنها مردم این شهر بلکه مردم ایران را داغدار کرد و بازسازی شهر بم نمادی از استقامت و صبوری مردم است.

وی افزود: کشور ما حادثه‌خیز است و باید خود را از نظر علمی، ذهنی و توان کارشناسی برای جلوگیری از حوادث، محدود کردن حجم خسارت و کنترل خرابی‌ها آماده کنیم.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان داشت:‌ ما دائما با حوادث طبیعی مواجه هستیم و درس نخستی که باید از زلزله بم بگیریم، ایجاد آمادگی در برابر حوادث است و ما باید از روش و منش گذشتگان برای مقابله با آسیب‌ها درس‌هایی بیاموزیم، زیرا در تاریخ انواع و اقسام راه‌ها برای مقابله با حوادث تجربه شده است.

نجفی ابراز داشت: حجم اطلاعات ما از تجربیات گذشتگان کم است و باید مطالعاتی در این زمینه داشته باشیم، زیرا ارتباط مردم در دوران گذشته با حوادث بسیار عمیق بوده است.

وی خاطر نشان کرد: بنده در 10 سال گذشته بعد از زلزله بم حدود 10 بار به این شهر سفر کرده‌ام و از ارگ بم بازدید داشته‌ام، ‌اما بازدید صبح امروز از ارگ بم به صورت عمیق انجام و مشخص شد که کارهای انجام شده در ارگ بسیار عظیم و قابل عرضه در سطح جهان است.

نجفی اظهار کرد: به طور متوسط حدود 80 درصد از بازسازی ارگ بم انجام شده است و امیدوارم طی سه سال آینده امر بازسازی ارگ پایان یابد و ارگ بم دوباره مرکز حضور گردشگران باشد.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار زیادی برای توسعه در بم وجود دارد و این توسعه فقط در بخش گردشگری خلاصه نمی‌شود و با توجه به شرایط آب و هوایی، وضعیت فرهنگی، قدمت ابنیه و منظر فرهنگی ثبت شده ظرفیت‌های توسعه در ارگ هم خلاصه نمی‌شود و مجموعه‌ای از محوطه‌های تاریخی در این منطقه وجود دارد که هر کدام می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

معاون رئیس جمهور گفت: باید با برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح در حوزه اشتغال تلاش کنیم تا باری از دوش مردم برداشته شود و حضور من به عنوان نماینده دولت در بم نشان‌دهنده این است که دولت بم و مردم آن را فراموش نکرده است و با توجه به مشکلات موجود در بم برای رفع آنها پیگیری می‌کنم.

نجفی با اشاره به تشکیل کانون یا انجمنی برای حفاظت از میراث فرهنگی بم گفت: این کانون باید با امکانات و کمک‌های دولتی و مردمی برای حفاظت از میراث فرهنگی گام بردارد.

انتهای پیام/2446/غ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول