اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد کردستان خبر داد

ساخت 20 واحد مسکن مددجویی از محل زکات در کردستان

مدیرکل کمیته امداد کردستان از احداث 20 واحد مسکن مددجویی از محل جمع‌آوری زکات در سال‌جاری در این استان خبر داد.

ساخت 20 واحد مسکن مددجویی از محل زکات در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از دهگلان، قنبر موسی‌نژاد پیش از ظهر امروز در گردهمایی زکات شهرستان دهگلان اظهار کرد: استان کردستان یکی از استان‌های برتر در حوزه جمع‌آوری زکات است و در حال حاضر رتبه دوم کشوری را در این حوزه دارد.

وی تصریح کرد: داشتن عنوان در زمینه اجرای یک فریضه دینی شاید موضوع بسیار مهمی نباشد اما اینکه استان ما توانسته در اجرای این فریضه الهی گوی سبقت را از سایرین برباید، جای تقدیر و تشکر دارد.

مدیر کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه پیش‌بینی شورای زکات استان جمع‌آوری 8 میلیارد تومان زکات در سال جاری بود، تصریح کرد: با تلاش فعالان این عرصه بیش از 12 میلیارد تومان زکات تاکنون در این استان جمع‌اوری شده است.

موسی‌نژاد تصریح کرد: با جمع‌آوری این میزان زکات، موفق به تحقق بیش از 150 درصد برنامه در این حوزه شده‌ایم.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری و مدیریت زکات با توجه به نیاز هر منطقه باید در اولویت قرار گرفته و جامعه روحانیون و هیئت امنا به عنوان عاملان ترویج و احیای زکات در این راستا تلاش کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان با بیان اینکه حتی هزینه‌های اجرایی زکات از منابع خود کمیته امداد تامین می‌شود، گفت: مهم‌ترین اولویت کمیته امداد به عنوان دبیرخانه شورای زکات هدایت زکات به سمت محرومان و فقرا است.

موسی‌نژاد افزود: جامعه روحانیون باید با اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی مردم و مودیان زکات زمینه هدایت زکات جمع‌آوری شده به سمت فقرا را فراهم سازند تا با این کار مشکلات محرومان برطرف شود.

وی با بیان اینکه در زمینه مدیریت زکات اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است، گفت: خانواده‌های زیادی وجود دارند که مشکل مسکن، ازدواج و غیره دارند که با احیا و مدیریت صحیح زکات می‌توان مشکلات آنان را حل کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان به احداث 20 واحد مسکن مددجویی از محل هزینه‌کرد زکات در سال‌جاری خبر داد و گفت: 100 فقره جهیزیه برای مددجویان زیر پوشش این نهاد از محل زکات اهدا شده است.

به گفته موسی‌نژاد، از محل جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات هزینه تحصیلی بیش از 100 دانشجو و دانش‌آموز نیازمند کردستان تامین می‌شود.

وی اظهار کرد: کمیته امداد به عنوان نهادی که به صورت مستقیم زیر نظر مقام معظم رهبری هدایت می‌شود در حال حاضر از بیش از 200 هزار نفر را به صورت مستقیم، غیرمستقیم و مستمر زیر پوشش دارد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: رفع مشکلات این نیازمندان و ایجاد بسترهای مناسب در راستای توانمندسازی آنان از مهم‌ترین اولویت‌های این نهاد است که در سرفصل‌های مختلف دنبال می‌شود.

به گفته موسی‌نژاد، در حال حاضر بیش از 2 هزار و 200 روحانی در سراسر استان در زمینه ترویج و نهادینه کردن زکات در جامعه تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: همراهی و تلاش‌های روحانیون موجب شده خیلی از مردم مال خود را با پرداخت زکات پاک کنند و مشکلات بسیاری از نیازمندان نیز رفع شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان قدردانی از تلاش عاملان و مروجان زکات را از دیگر رسالت‌های شورای زکات و تاکیدات رئیس این شورا در استان عنوان کرد و گفت: برگزاری همایش‌ها و گردهمایی‌هایی زکات با حضور جامعه روحانیون و تلاش‌گران این عرصه در همین راستا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمینه تحقق برنامه در شهرستان دهگلان کمی عقب هستیم، گفت: میزان زکات جمع‌آوری شده این شهرستان نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته است.

موسی‌نژاد تلاش در راستای توسعه و ترویج بیش از پیش زکات در این شهرستان را ضروری دانست و گفت: اگر در جامعه اسلامی همه به تکلیف اسلامی خود عمل کنند دیگر فقری باقی نخواهد ماند.

وی افزود: ما در سطح جامعه افراد محروم و نیازمندی داریم که در بحث اقتصادی با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید با احیای فرائض دینی همچون زکات زمینه توانمندسازی آنان فراهم شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان به جمع‌آوری زکات در بیش از 89 درصد از روستاهای شهرستان دهگلان اشاره کرد و گفت: با این وجود میزان زکات جمع‌اوری شده نسبت به ظرفیت موجود شهرستان بسیار کمتر بوده و نیازمند تلاش بیش از پیش فعالان این عرصه است.

موسی‌نژاد افزود: خوشبختانه افراد متمکن زیادی در این شهرستان وجود دارند که باید با توجیه جامعه روحانیون مسیر کمک‌رسانی آنان به جامعه هدف این نهاد فراهم شود.

وی در پایان ضمن تقدیر از خبرگزاری فارس در راستای مشارکت همیشگی آن در برنامه‌های کمیته امداد به ویژه ترویج فریضه زکات بر اطلاع‌رسانی بیش از پیش در این حوزه به منظور ارتقای سطح اعتماد و گسترش این فریضه دینی تاکید کرد.

انتهای پیام/79002/غ40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول