اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل خواستار شد

تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تاخیر در ابلاغ بخشنامه جدید امور مالیاتی خواستار تمدید مهلت تقسیط‌بندی و بخشودگی جرایم مالیاتی شد.

تمدید مهلت بخشودگی جرایم مالیاتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیرموذن صبح امروز در ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در اردبیل اظهار داشت: اجرای قانون پیمان‌سپاری ارزی مشکلات و نارسایی برای صادرکنندگان به وجود آورده بود به طوری که آنها مجبور بودن ارز حاصل از فروش محصولات را به اتاق مبادلات یا بانک‌ها بدهند که با تدبیر دولت جدید این قانون لغو شده و قرار است مشوق‌های صادراتی نیز دوباره رونق بگیرد.

وی با انتقاد از ابلاغ دیرهنگام بخشنامه جدید امور مالیاتی در خصوص بخشودگی جرایم مالیاتی واحدهای تولیدی عنوان کرد: با توجه به اینکه این مهلت تا 11 دی ماه تمدید شده و تاخیری در ابلاغ این بخشنامه داشتیم بسیاری از تولیدکنندگان قادر به استفاده از این تقسیط  نخواهند بود و ما امیدواریم تمدید مهلت تقسیط‌بندی جرایم و بخشودگی آن در دستور کار قرار گیرد.

دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی ادامه داد: استاندار اردبیل به متولیان امر تاکید کرد تا بخشنامه‌های تسهیل‌گر امور تولید و سرمایه‌گذاری را به سرعت ابلاغ و سرمایه‌گذاری کنند تا همه واحدهای تولیدی در جریان آن قرار گیرند.

پیرموذن افزود: شهرک‌های صنعتی برای برگرداندن اراضی واگذار شده پرونده‌های حقوقی تشکیل داده و برای صاحبان تولیدی که اقدام به ساخت و ساز نکرده و یا وضعیت تولید را راکد نگاه دارند اخطاریه‌هایی را صادر کرده که امیدواریم بر اساس همین اخطاریه‌ها مشکلات با تفاهم و همدلی برطرف شود تا کار تولیدکنندگان به مراجع قضایی و تشکیل پرونده‌های حقوقی منجر نشود.

این مسئول تصریح کرد: انتظار داریم شهرک‌های صنعتی از خلع ید واحدهای تولیدی جلوگیری کنند و در کنار آن اقدامی در مسیر تشکیل پرونده حقوقی صورت نگیرد که سازمان صنعت، معدن و تجارت و شهرک‌های صنعتی این قول را داده‌اند که در حد وسع و توان واحدهای تولیدی را نسبت به رونق ساخت و ساز و یا فروش اراضی به تولیدکنندگان واقعی کمک کنند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان اردبیل به تاکید استاندار اردبیل را مبنی بر رفع قوانین و بخشنامه‌های مزاحم و مخل تولید که یکی از وظایف و اختیارات اتاق است اشاره کرد و ابراز داشت: ما قرار است کار گروهی را در این زمینه تشکیل دهیم تا بخشنامه‌های مخل شناسایی شده و نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.

پیرموذن با قدردانی از تلاش و مشارکت مسئولان بانک سپه در استان اردبیل گفت: ما در این حوزه شاهد کاهش روز به روز اختیارات از مدیران استانی هستیم به طوری که در سیستم بانک سپه همه کارها با محوریت مرکز انجام شده در حدی که یک کارشناس ساده در تهران به خود جرات می‌دهد طرح کارشناسی شده را رد و نسبت به برخی امور غیرمرتبط اظهار نظر کند.

وی ابلاغ بخشنامه جدید در ارتباط با گشایش اسناد اعتباری را با 30 درصد آورده بیان کرد و یادآور شد: این بخشنامه به تمام بانک‌ها ابلاغ شده و بانک‌ها موظف هستند با 30 درصد منابع اولیه ال‌سی باز کنند.

قائم مقام خانه صنعت و معدن ایران با یادآوری اینکه در خلق حماسه اقتصادی باید کنترل قیمت‌ها، تورم، قیمت ارز، توسعه صنعت و حمایت از صادرات غیرنفتی مدنظر قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در همه این زمینه‌ها باید با برنامه‌ریزی شفاف و دقیق عمل کرد.

پیرموذن اقتصاد را یکی از پایه‌های مهم و مستحکم حکومت اسلامی و حرکت رو به جلوی هر کشور توصیف کرد و بیان داشت: هر کشوری که صنعتی قوی، ‌تراز و گردش مالی مثبت و رو به جلو داشته باشد در عرصه تصمیم‌گیری‌‌های جهانی دارای کرسی و جایگاه اصیل است.

رئیس کانون کارآفرینان استان اردبیل در پایان سخنان خود یکی از آفت‌های اقتصاد را تصمیم‌گیری با نگاه سیاسی در این حوزه اعلام کرد و گفت: ما همیشه اقتصاد را در تصمیم‌گیری‌ها فدای سیاست‌زدگی کردیم که این امر سبب شده تا در تصمیم‌گیری‌ها و منش‌ها این دو کفه ترازو به تعادل نرسد.

انتهای پیام/62004/غ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول